Avatar billede bramsing Nybegynder
03. juni 2009 - 13:11 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

MSXML2.ServerXMLHTTP til FTP i stedet

Eksistere der en lign funktion som MSXML2.ServerXMLHTTP der kan bruges til FTP steder ??
Avatar billede bramsing Nybegynder
10. juni 2009 - 14:08 #1
Hmm.. Er det muligt at hente et tekst dokument fra en andet FTP server hvor der er anonym adgang for alle uden at skulle installere en komponent på webserveren ??
Avatar billede fennec Nybegynder
10. juni 2009 - 14:23 #2
Ifølge dette link så ja:
http://benmeg.com/code/asp/ftp.asp.html
Avatar billede fennec Nybegynder
10. juni 2009 - 14:25 #3
No wait. Det er vist til at uploade med...
Gad vide om det kan omskrives til at hente i stedet. Så meget kender jeg desværre ikke til FTP teknologien, at jeg ved hvordan det gøres :(
Avatar billede bramsing Nybegynder
10. juni 2009 - 14:36 #4
Ja, den har jeg selv kigget på... men kan ikke få den til at virke til det... Jeg håber der er en anden der så har en mulighed/løsning :-)
Avatar billede fennec Nybegynder
10. juni 2009 - 14:42 #5
Hvad er dit problem med den?? "WSCRIPT.SHELL" rettighed?
Avatar billede bramsing Nybegynder
10. juni 2009 - 14:51 #6
Jeg har ikke mulighed for at kunne køre CMD og vidst heller ikke WSCRIPT.SHELL...
Avatar billede fennec Nybegynder
10. juni 2009 - 15:01 #7
Så tror jeg slet ikke du kan gøre det.

Du skal have adgang til et komponent som kan kommunikere over netværket, og har du ikke adgang til WSCRIPT.SHELL (som kan afvikle andre programmer. I dette tilfælde et ftp program) har du helt sikkert heller ikke adgang til netværks delen (som jeg ikke lige kan huske hvad hedder).
Avatar billede bramsing Nybegynder
10. juni 2009 - 15:10 #8
Hmm.. ok... Ved du om WSCRIPT.SHELL har noget med MSXML2.ServerXMLHTTP at gøre ?? for jeg kan sagtens hente fra andre via HTTP...
Avatar billede fennec Nybegynder
10. juni 2009 - 15:16 #9
Det har den ikke
Avatar billede bramsing Nybegynder
10. juni 2009 - 15:23 #10
Ok.. Well.. Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent et par dage for at se om der er andre der kan et triks... og ellers får du point'e ;-)
Avatar billede DjarnisX Nybegynder
19. juni 2009 - 11:41 #11
Har du mulighed for at installere et component på serveren? Så var http://www.chilkatsoft.com/refdoc/xChilkatFtp2Ref.html måske en løsning på dit problem?
Avatar billede bramsing Nybegynder
29. juni 2009 - 14:46 #12
Jeg har ingen mulighed for at installere componenter på serveren...
Avatar billede bramsing Nybegynder
20. april 2010 - 13:16 #13
Jeg lukker spørgsmålet igen, så hvis I vil have lidt point som tak for indsatsen, må I gerne lægge et svar...
Avatar billede bramsing Nybegynder
03. maj 2010 - 23:15 #14
Hermed lukket...