Avatar billede sorenzoo Juniormester
02. juni 2009 - 11:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flere pcere skal modtage samme mail adresse og slette på alle

Har nogle pcére i vores reception som har været sat op til at modtage den samme email adresse, og når man slettede på en pc forsvandt de også på de andre. Nu har de fået flere der skal tømme den samme postkasse, og hvordan er det normalt sat op.? Er ikke særlig god til det exchange men er blevet smidt lidt ud i det. Brugerne er meldt ind i domænet og det fungerer fint. Det er en windows 2000 server.
Tak for det.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
02. juni 2009 - 15:16 #1
Årsagen til at de slettes hos hinanden er at de alle kigger ned i den samme exchange.

Hver gang der udføres en handling, vil denne så skulle udveksles med de andre, så de kan se det afspejlet.

Hvis du indsisterer på at holde alle på den samme exchange kan du gøre følgende:

Skift fra "cache tilstand" til "uden cache tilstand".
Sæt "send modtag" cyklus til 1 minut, så den opdaterer så ofte som muligt.
LÆR DINE BRUGERE AT DE SKAL TALE SAMMEN INDEN DE SLETTER NOGET!
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. juni 2009 - 14:52 #2
En anden løsning kunne være at lave en gruppe, mailenable gruppen, og tilføje de folk der skal modtage mails på den angivne adresse hertil. Måske ikke smart til kunder bl.a. da man kan risikere at den samme kunde får svar får flere forskellige.
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
15. juli 2009 - 11:21 #3
En 3. løsning ville være at oprette en mail enabled public folder og give de respektive brugere adgang til at slette i denne public folder.