Avatar billede koppelgaard Praktikant
01. juni 2009 - 11:44 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Movie Maker

Jeg har optaget en fil med et videokamera. Følgende filer findes nu på dvd-en

VIDEO_TS.BUP
VIDEO_TS.IFO
VTS_01_0.BUP
VTS_01_0.IFO
VTS_01_2.VOB
VTS_01_1.VOB
VIDEO_TS.VOB

Jeg vil gerne importere filerne/filmen i Windows Movie Maker og redigerer dem. Men hvordan?

Movie Maker læser ikke nogle af ovenstående typer.

Med håb og hjælp!

Michael
Avatar billede justrace Novice
01. juni 2009 - 12:18 #1
Hvad er der med af software til kameraet?

Prøv at installere denne codec-pakke: http://www.free-codecs.com/download_soft.php?d=5155&s=682
Avatar billede koppelgaard Praktikant
01. juni 2009 - 14:23 #2
Åh det ved jeg ikke. Det er lånt.
Er det nødvendigt at vide?

Jeg har installeret codec-pakke.
Jeg kan stadig ikke importere FRA Movie Maker.
Er der mere jeg skal gøre ?
Nogle indstillinger i codec´?
Avatar billede justrace Novice
01. juni 2009 - 14:33 #3
Der plejer at følge noget software med, måske nok i husmor-klassen, men stadig brugbart.
Kender ikke moviemaker ret godt, men til de helt rå filmklip, tror jeg ikke det er noget det lige klarer.
Det bedste er at investere i Adobe Premiere Elements 7, der fåes for lige under en 700 kroneseddel. :)
Redigerer man også billeder, kan anbefales Photoshop Elements, til samme pris, men begge fåes i en samlet pakke til under en tusse.
Men et kig her kan måske hjælpe:  http://www.microsoft.com/prophoto/downloads/default.aspx
Avatar billede justrace Novice
01. juni 2009 - 15:24 #5
Hvad er det for et kamera?
Det kunne jo være det hele findes på producentens hjemmeside. :)
Avatar billede koppelgaard Praktikant
01. juni 2009 - 16:20 #6
Det er Handycam Sony
Avatar billede justrace Novice
01. juni 2009 - 17:17 #7
Model?
Avatar billede justrace Novice
01. juni 2009 - 17:22 #8
Gå ind på denne side og klik "accepter" nede på siden. Installer programmet, og når du kører programmet, og kameraet er tilsluttet, kan du hente det software der hører til.

http://support.sony-europe.com/dime/downloads/downloads.aspx?site=odw_da_DK&m=HDR-SR12E&f=download_manager
Avatar billede koppelgaard Praktikant
01. juni 2009 - 17:37 #9
Åh model:
dcr-dvd105
Avatar billede justrace Novice
01. juni 2009 - 17:46 #10
Så er det her: http://support.sony-europe.com/dime/camcorders/dcc/dcc.aspx?site=odw_da_DK&m=DCR-DVD105E

Men kan ikke lige se noget software, men der er en masse tips.
Avatar billede koppelgaard Praktikant
01. juni 2009 - 21:05 #11
Jeg prøver at se på det i morgen - tak indtil videre.
Vender tilbage :-)
Avatar billede wicked Juniormester
13. juni 2009 - 12:20 #12
Det kommer selvfølgelig an på hvad du vil med filmen, men hvis du bare vil have den ind i movie maker og sætte nogen billeder ind, og lave dias show og den slags. Så kunne man jo konvertere de dvdfiler til avi filer og smide dem ind i movie maker. Det er helt sikkert ikke efter bogen men det burde virke :)
Avatar billede fuglen1 Novice
23. juni 2009 - 08:27 #13
Du burde kunne omdøbe vob filerne til mpg.
også inportere dem i moviemaker.

Der er noget her
http://www.clone2go.com/tutorials/import-dvd-movie-into-windows-movie-maker.php

http://www.homevideo101.com/how-to-import-dvd-video_ts-and-vob-into-windows-movie-maker/
Nok hellere den sidste så du slipper for omkode dvdfilerne
Avatar billede moderateguy Nybegynder
26. marts 2010 - 08:38 #14
Bare tjek denne trin-for-trin tutorial om, hvordan du redigerer DVD-film på Windows Movie Maker via nedenstående link:
http://www.daniusoft.com/convertdvd/dvd-to-windows-movie-maker.html#135
Avatar billede koppelgaard Praktikant
26. marts 2010 - 10:46 #15
1000 tak for hjælp med Movie Maker. Spørgsmålet blev oprettet til ære for datter. Hun fandt sin egen løsning.
Dog vil jeg selv helt sikkert kunne bruge svarene en anden gang.

Jeg er lidt ked af at jeg ikke har fulgt op op mit spørgsmål.
I fortjener point for jeres hjælp.
Så lige alle et svar så får I point.

/Michael
Avatar billede fuglen1 Novice
26. marts 2010 - 19:41 #16
Her kommer jeg med et svar
Avatar billede koppelgaard Praktikant
27. marts 2010 - 08:53 #17
flere der gerne vil have point?