Avatar billede trigger1978 Nybegynder
31. maj 2009 - 15:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem ved opstart af Bærbar

Hej

Jeg har en Bærbar (Dell XPS M1730) der indtil i forgårs havde kørt upåklageligt. Den er hurtig, og har ingen problemer af nogen slags normalt.
Men her i forgårs kunne den ikke starte op umiddelbart da jeg trykkede på startknappen. Problemet viste sig senere hen at være af lidt underlig karakter.

For selve maskinen kunne nemlig godt starte op helt normalt uden problemer, hvis strømstikket sad i. Men hvis jeg tog stikket ud og forsøgte at starte op alene på batteridrift, så gik den i stå lige efter status indikatorbaren (det er windows vista 32 home)

Min fornemmelse siger mig at problemet er batteriet, der er problemet. Men det burde ikke være det, baseret ud fra den alder som batteriet har. Men kan selvfølgelig ikke garantere det.
Selve maskinen er ikke mere en et halvt år gammel.

Er der nogen der prøvet noget lignede eller som måske ved om problemet ligger andetsteds.

Alt hjælp eller forklaring vil være påskønnet :)
Avatar billede warg Nybegynder
31. maj 2009 - 18:32 #1
Det kan ikke være batteriet, der er noget galt med. fordi at så længe batteriet kan holde strøm så er der intet galt med det. Har du prøvet at starte den op med strømstikket i og så vente til at vista har startet op og så tage strømstikket ud?
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
31. maj 2009 - 22:43 #2
ja, det har jeg, og der virker den fint. Det er kun ved selve opstarten, den ikke kan starte uden at den er forsynet med strømforsyningen.
Avatar billede warg Nybegynder
31. maj 2009 - 23:10 #3
Hmm. Har du installeret noget nyt fornylig?
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
01. juni 2009 - 10:02 #4
Nej, ikke af mig selv ihvertfald. Men div ting køre da en opdatering nu og da. Så som windows, virus, og hvad der nu ellers skal være af programmer. Men jeg har ikke selv installeret noget.
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
30. april 2010 - 10:40 #5
Fandt selv svaret, men tak for hjælpen til alle :)

Fejlen var at der var kommet en forkert grafikkort driver fra Dell, og den er nu rettet og installeret.