Avatar billede jawbreaker Nybegynder
09. juli 2001 - 12:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Brug af Maxblast og OnTrack på samme maskine

Hvordan kan man både køre med Maxblast (MAXTOR 80Gb disk) og med OnTrack (IBM Deskstar 76Gb disk)på samme maskine, uden at de genere hinanden
Avatar billede hanstad Nybegynder
09. juli 2001 - 12:34 #1
På ibm\'s hjemmeside kan du downloade et program kaldet DISK MANAGER 2000. Dette tror jeg måske kan klarer problemerne for dig.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juli 2001 - 12:41 #2
Jeg har haft en Maxtor 5T020H2 og en IBM Deskstar kørende på samme lakrids med ATA66 uden problemer, og de blev begge sat op med fdisk.
Kører win2k med NTFS!
Avatar billede jawbreaker Nybegynder
09. juli 2001 - 12:52 #3
OnTrack er DiskManager2000 produktet.... Mit problem er at Maxtor disken, sidder i og er fyldt, når jeg sætter IBM´en i og køre DM2000 siger den at der kører et diskManager prg. i forvejen...? Så vil den til at konvetere, og jeg ved ikke lige om jeg tør. (har ikke lige taget backup af 80GB)
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juli 2001 - 12:58 #4
Kan du ikke midlertidigt koble Maxtor fra, så kan der ikke ske noget med dine data!
Avatar billede jawbreaker Nybegynder
09. juli 2001 - 12:59 #5
Ja ok det må jeg prøve tak!!
Avatar billede hanstad Nybegynder
09. juli 2001 - 13:00 #6
Lav en startdiskette af DM2000 (der ligge en fil i DM2000 biblioteket som kan gøre dette)

Når du starter computeren så kommer der en blå boks, hvor du har muligheden for at trykke spacebar for at boot på diskette. Gør dette!

Herfra kan du se og fjerne tidligere OnTrack-programmer. Samtidigt vil du udtrykkeligt få at vide hvis den vil slettet alle data. Det virkede på min computer. (Jeg fik fjernet alle OnTrack prod. på harddiskene og kører idag uden)
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juli 2001 - 13:06 #7
Da jeg fik mit nye Maxtor skulle jeg prøve deres diskmanager (Powermax), flot menu, men sikke noget lort, jeg havde mulighed for at lave en track to track kopiering af min gl. maxtor, så det prøvede jeg, der gik 6 timer med det og så virkede det ikke alligevel. Det endte med en fdisk og partitionering, herefter smed jeg 6 cd med ghost image i og startede, en halv time efter havde jeg win2k med NTFS oppe og køre, sådan!
Avatar billede jawbreaker Nybegynder
09. juli 2001 - 13:15 #8
Godt, tak for svarene, jeg prøver og satse på DM2000. Men det burde jo være så nemt,NOT!

TAK
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juli 2001 - 13:20 #9
Give it a try ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juli 2001 - 13:20 #10
Takker for pointene ;o)