Avatar billede bitmand Nybegynder
09. juli 2001 - 12:29 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Diablo2 der fryser..

Hejsa!

Jeg starter Diablo2 og efter den har vist de 2 \"start-animationer\", viser den startbilledet med Diablo logo\'et der brænder, så går der 1-2 sek, og så fryser billedet ... Musikken spiller videre, og hvis jeg rykker Esc hopper den også fint ud i windows!

Nogen der kender til denne fejl? (Og meget gerne hvordan man undgår den?) :)

Umiddelbart troede jeg først at det var i mit grafikkort fejlen lå (Matrox G450) men jeg har prøvet at skifte det, uden det hjalp. Har prøvet at køre det i Direct3D (på begge kort) har også prøvet at sætte et Voodoo2 i maskinen sammen med G450 og dermed køre det i \"3dfx Glide\", men stadig samme problem. Skal lige siges at under \"Video Testen\" går min maskine af og til ned under test af DirectDraw (sket med begge kort).

Udover det har jeg installeret 4i1 driverne fra VIA da det er et VIA chipset jeg har på mit DIF motherboardet. Uden held...

Jeg kører Win2K og har installeret nyeste drivere til grafikkort .. samt DirectX8 ...

Nogen der kan hjælpe? Jeg er efterhånden VIRKELIG på bar bund .. og ved ikke rigtig hvor jeg skal lede mere .. :(

  - Bitmand
Avatar billede makse Nybegynder
09. juli 2001 - 12:49 #1
Har du opdateret D2?
Avatar billede bitmand Nybegynder
09. juli 2001 - 12:54 #2
Yup .. Men kun med 1.05B ..
Vil dog lige prøve med den nyeste når jeg kommer hjem...

Men noget siger mig at det ikke lige er der fejlen ligger :/
Jeg mindes ikke at der findes nogle rettelser siden 1.05B mht. en så stor fejl.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. juli 2001 - 12:54 #3
På siden
http://www.ntcompatible.com/d.shtml
står der ud for den ene version af diablo, at man skal være logget ind som administrator
Avatar billede bitmand Nybegynder
09. juli 2001 - 12:56 #4
Jeg er skam også logget ind som Administrator :)
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
09. juli 2001 - 12:57 #5
Har du prøvet at tweake din AGPport til 2X i stedet for 4X?

/JB
Avatar billede bitmand Nybegynder
09. juli 2001 - 12:59 #6
Min AGP port kan max køre med 2x, og jeg har endda prøvet at sætte den til 1x .. stadig uden det gav nogen forandring! :(
Avatar billede makse Nybegynder
09. juli 2001 - 13:00 #7
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
09. juli 2001 - 13:01 #8
Hmm jeg kan faktisk varmt anbefale det Discussion Forum der er på Matrox´s HP....der sidder et par gutter som virkelig har styr på det, og du får hurtigt svar....

Har du opdateret din win2k?

/JB
Avatar billede makse Nybegynder
09. juli 2001 - 13:01 #9
Avatar billede bitmand Nybegynder
09. juli 2001 - 13:04 #10
> Q. I have problems with Diablo 2. How can I fix them?

> Disabling the Perspective mode and 3D sound in the game options greatly enhances the game
> performance

Jamen, jeg når slet ikke så langt ind i spillet!

> The 7.78 drivers are the best performers for the game, at least for MVP3 users - they fix
> the slowdown problems and work perfectly in Direct3D mode.

Hov! Jeg er en MVP3 user :) men hvad er det for nogle drivere i ver7.78 de snakker om?

> Try the DirectDraw 2D mode if the game is not booting correctly, or if the game is too slow
> or skipping frames.

Hvis video testen chrasher unbder DirectDraw kan jeg slet ikke vælge 2D, hvis den går igennem, og jeg sætter den til DirectDraw. Så crasher Diablo bare :(
Avatar billede makse Nybegynder
09. juli 2001 - 13:07 #11
Det med 7.78 osv. er ikke relevant her. Du kører jo med Matrox.
Det var de 2 andre der måske kunne hjælpe dig.
Avatar billede bitmand Nybegynder
09. juli 2001 - 13:08 #12
johnnybrian >
Jeg har opdateret Win2k med SP2
Igen, jeg tror ikke det er en fejl der vedrører min Matrox G450 kort .. fejlen opstår jo også hvis jeg sætter et andet grafik kort i maskinen.
Avatar billede bitmand Nybegynder
09. juli 2001 - 13:11 #13
Makse >
Den første er jo mere eller mindre udelukket da jeg ikke når så langt :(
Den anden lyder sansynlig nok .. men der er jo også problemer med DirectDraw, den crasher ca. hver anden gang den prøver at detecte den. Men det kan jo selvfølgelig være at det er der fejlen ligger?
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
09. juli 2001 - 13:13 #14
Kører du Directx 8?

/JB
Avatar billede bitmand Nybegynder
09. juli 2001 - 13:15 #15
Yup :) (Står også i teksten :))
Avatar billede makse Nybegynder
09. juli 2001 - 13:21 #16
Har du læst 13:00:06
Avatar billede bitmand Nybegynder
09. juli 2001 - 13:23 #17
Øhh.. ja .. det var det jeg svarede på i 13:04:32 .. :)  (Og senere hen i 13:11:45)
Eller tager jeg fejl? :)
Avatar billede makse Nybegynder
09. juli 2001 - 16:09 #18
Doh, ja. Sorry, jeg tænkte på 13:01:22
Avatar billede bitmand Nybegynder
10. juli 2001 - 12:09 #19
(MS er sgu underlige..)
Men nej, det har jeg ikke slået til ... igår valgte jeg dog at af-installere SP1 + SP2 og derefter Diablo2 .. Så installerede jeg SP1 + SP2 igen .. og derefter DirectX8, igen .. og til sidst Diablo2, igen  ..  og nu virker det sgu (?!?!)

Anyway, makse + johnnybrian i fortjener 50/50 .. så lav lige et par svar til mig :)

- Bitmand
Avatar billede makse Nybegynder
10. juli 2001 - 12:18 #20
He, det var nok den mest komplikerede installationproces, jeg længe har hørt om. :)
Takker for point.
Avatar billede bitmand Nybegynder
10. juli 2001 - 12:20 #21
Hov ... nu gav jeg dig 200 .. kan man ikke give folk 50/50?

(Jeg beklager jhonnybrian .. jeg er åbenbart lige så sej til at installere D2 som til at dele point ;))
Avatar billede makse Nybegynder
10. juli 2001 - 15:27 #22