Avatar billede kamiamir Nybegynder
29. maj 2009 - 00:08 Der er 7 kommentarer

Hvorfor falder jeg konstant fra min trådløse net?

Jeg har en Dell bærbar (Latitude D830, Windows XP), som i perioder falder af nettet, connecter igen, hopper af, connecter  igen osv. og i perioder kan der gå flere uger, hvor der ikke er problemer. Men som regel svinger den mellem at hoppe af nettet og på igen.

Jeg er sikker på at problemet ikke er min wireless Router, da jeg også har en anden bærbar, som der aldrig er problemer med.

Hvad kan jeg gøre for at løse problemet?
Avatar billede a55830 Praktikant
29. maj 2009 - 05:36 #1
det kan være et driver problem , eller et defekt netkort

1. opdater driver
2. hvis det ikke virker kontakt dell
Avatar billede haverslev Novice
29. maj 2009 - 07:58 #2
Nu er jeg lidt doven anlagt, så du får lige et link istedet for at jeg skal skive en hel masse en gang til :)
http://www.eksperten.dk/spm/872439
Avatar billede kamiamir Nybegynder
29. maj 2009 - 15:10 #3
@ Haverslev

Hvis problemet er at min router sender på samme frekvens som en andens, skulle problemet så ikke omfatte enhver pc jeg logger på min router? Problemet opstår kun på min dell, men der er aldrig problemer med min hp pc.
Avatar billede draco999 Nybegynder
29. maj 2009 - 16:20 #4
@kamiamir  Jow
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. maj 2009 - 17:14 #5
Med mindre at modtageforholdene for Dell maskinen er ringere end HP pc, og det er ikke kun afstanden til router/access point der er afgørende.
Avatar billede kamiamir Nybegynder
29. maj 2009 - 19:29 #6
Jeg har opdateret min netværksdriver og det virker som om at det har løst mit problem.

Mange tak til alle der kom med et bud.
Avatar billede haverslev Novice
30. maj 2009 - 07:42 #7
Nu står der andet end end det med "kanal" i det lagte skriv
Nogle routere har desværre også en uheldig virkning ved at køre på "mixed mode" og der kan opstå problemer hvis man har maskinere / usb wireless der kører forskellig standarder.
Hvis din ene maskine kører med 802.11 G netkort og den anden kører 802.11N, så er det ikke sikkert at den kan holde N maskinen på nettet.
Her er løsningen at ændre den fra mixed mode til fast 802.11G mode