Avatar billede Flux213 Nybegynder
28. maj 2009 - 22:47 Der er 2 kommentarer

Computer crasher

Hej

Jeg fik fornylig en ven til at bygge en computer for mig.
Det gik da også fint jeg fik computeren tilbage og det hele med følgende specs.

Athlon x2 5000+
2GB kingston value ram
Msi K9a2gm-fih
550watt PSU (lc power v2.2)
HIS ati radeon X1950XTX 512mb gddr4

men så er problemet da jeg fik den crashede den temmelig tit det regende jeg så frem til at var psu'en det var galt med da det var en 300watt så jeg fik købt mig en 550watt

men så kørte computeren fint.... troede jeg.. den er begyndt at crashe ved at gik i sort skærm og skruede ned for blæserne..
dette sker meget sjældent.. men jeg har oplevet det sker tit når jeg spiller spil som fx. couter-strike condition zero og 1.6

men den kan uden problemer køre en hel dag non-stop fallout 3 og gta IV ...

jeg har en mistanke om at det kan være harddisken det er galt med da den er en gammel en på 3 år og den er blevet tabt da den blev lavet af min ven... og det har gjordt den væsentlig langsommere. Men er bare i tvivl om at en harddisk kan skabe sådan et crash.

ps. jeg kører windows Xp professional 32bit
Avatar billede CalE Nybegynder
29. maj 2009 - 09:34 #1
Mhs. til dit hdd spørgsmål

Tryk Windowsknap+R For at starte "Run/Kør" og skriv cmd -> tryk enter

i det nye vindue skriver du "chkdsk /F /R /B"  Det aktivere windows egen harddisk diagnostisering, og vil forsøge at genoprette og reparere dine ødelagte sektorer og klynger Det vil fortælle dig at en genstart er nødvendig og det gør du. Afhængig af din datamængde på disken tager det lidt tid..

Du skriver at du nærmest kan fremprovokere fejlen ved at spille bestemte spil, Har du eventuelt forsøgt dig med geninstallation af de disse ?
Avatar billede pzymex Nybegynder
29. maj 2009 - 10:48 #2
Tjek opdaterede drivere til dit grafikkort..  evt. prøv at skifte kortet ud hvis du har et liggende..

Det kan også være en Ram fejl...