Avatar billede ux Nybegynder
27. maj 2009 - 22:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oversættelse fra C# til vb.net

Er der en der kan hjælpe mig med at oversætte følgende C# til vb.net?

        delegate string DownloadString(string uri);

        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            // Instantiate delegates with DownloadString's signature:
            DownloadString download1 = new WebClient().DownloadString;
            DownloadString download2 = new WebClient().DownloadString;
            // Start the downloads:
            IAsyncResult cookie1 = download1.BeginInvoke("http://www.google.dk", null, null);
            IAsyncResult cookie2 = download2.BeginInvoke("http://www.google.com", null, null);
            // Perform some random calculation:
            double seed = 1.23;
            for (int i = 0; i < 1000000; i++) seed = Math.Sqrt(seed + 1000);
            // Get the results of the downloads, waiting for completion if necessary.
            // Here's where any exceptions will be thrown:
            string s1 = download1.EndInvoke(cookie1);
            string s2 = download2.EndInvoke(cookie2);
            string s3 = s1 == s2 ? "Same" : "Different";
            string s4 = "";

        }

Jeg har selv oversat det til følgende, men det fejler... (fejlbeskrivelse ses et par linier længere nede)

  Delegate Function DownloadString(ByVal uri As String) As String

  Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
    ' Instantiate delegates with DownloadString's signature:
    'Fejler i nedenstående linier, fejl: Overload resolution failed because no accessible "DownloadString" accepts this number of arguments.
    Dim download1 As DownloadString = New WebClient().DownloadString
    Dim download2 As DownloadString = New WebClient().DownloadString
    ' Start the downloads:
    Dim cookie1 As IAsyncResult = download1.BeginInvoke("http://www.google.dk", Nothing, Nothing)
    Dim cookie2 As IAsyncResult = download2.BeginInvoke("http://www.google.com", Nothing, Nothing)
    ' Perform some random calculation:
    Dim seed As Double = 1.23
    Dim i As Integer = 0
    While i < 1000000
      seed = Math.Sqrt(seed + 1000)
      System.Math.Max(System.Threading.Interlocked.Increment(i), i - 1)
    End While
    ' Get the results of the downloads, waiting for completion if necessary.
    ' Here's where any exceptions will be thrown:
    Dim s1 As String = download1.EndInvoke(cookie1)
    Dim s2 As String = download2.EndInvoke(cookie2)
    Dim s3 As String = If(s1 = s2, "Same", "Different")
    Dim s4 As String = ""
  End Sub
Avatar billede srofhest Nybegynder
28. maj 2009 - 15:04 #1
Avatar billede ux Nybegynder
28. maj 2009 - 15:17 #2
Det giver samme resultat - altså fejl i vb.net koden
Avatar billede ux Nybegynder
03. juni 2009 - 11:15 #3
Er der ingen der har et bud på dette?

Jeg vil gerne tildele nogle flere point, ved bare ikke lige hvordan jeg gør det?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2009 - 02:36 #4
Prøv med:

        Private Delegate Function DownloadString(uri As String) As String
        Private Sub button1_Click(sender As Object, e As EventArgs)
            ' Instantiate delegates with DownloadString's signature:
            Dim download1 As DownloadString = AddressOf New WebClient().DownloadString
            Dim download2 As DownloadString = AddressOf New WebClient().DownloadString
            ' Start the downloads:
            Dim cookie1 As IAsyncResult = download1.BeginInvoke("http://www.google.dk", Nothing, Nothing)
            Dim cookie2 As IAsyncResult = download2.BeginInvoke("http://www.google.com", Nothing, Nothing)
            ' Perform some random calculation:
            Dim seed As Double = 1.23
            For i As Integer = 0 To 999999
                seed = Math.Sqrt(seed + 1000)
            Next
            ' Get the results of the downloads, waiting for completion if necessary.
            ' Here's where any exceptions will be thrown:
            Dim s1 As String = download1.EndInvoke(cookie1)
            Dim s2 As String = download2.EndInvoke(cookie2)
            Dim s3 As String = If(s1 = s2, "Same", "Different")
            Dim s4 As String = ""

        End Sub
Avatar billede ux Nybegynder
08. juni 2009 - 08:40 #5
Tak Arne!

Det var lige det der skulle til.

Ved du hvordan man tildeler flere point?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2009 - 15:14 #6
Der burde vaere en "juster point" funktion.

Men ellers maa du oprette et ekstra spoergsmaal.

Og et svar.
Avatar billede ux Nybegynder
08. juni 2009 - 21:16 #7
Jeg kunne ikke finde en "juster point" funktion, så jeg oprettede en ny post til dig i stedet for: http://www.eksperten.dk/spm/877570

Der ligger yderligere 100 point til dig.

Mange tak for hjælpen.