Avatar billede D4J4 Nybegynder
27. maj 2009 - 20:02 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Stationær pc virker ikke med trådløst net mere.

Hej, jeg har et problem.
Jeg har en packard bell stationær pc med windows xp.
Jeg har en belkin router, og for at køre med trådløst netværk på den stationære pc brugte jeg alttid en slags usb netværk adapter, men så formaterede jeg pcen idag og installerede alle drivers.
Nu når jeg putter usb netværk adapteren i kommer der ikke trådløst netværk frem, der kommer kun noget med at den skal søge på windows update efter drivers osv.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede kkthxbye Nybegynder
27. maj 2009 - 20:04 #1
Har du et navn på USB-adapteren?
Avatar billede Sebastian_B_Jensen Nybegynder
27. maj 2009 - 20:13 #2
Prøv at lade den søge efter og installere driverne på windows update, kan jo være det virker bagefter.
Jeg tænker at skal opsætte det hele igen, men har du installeret drivere dertil ( bliver nød til at spørge :P )

Sebastian
Avatar billede D4J4 Nybegynder
27. maj 2009 - 20:19 #3
Hej jeg har 2 som begge burde virke.
Den ene er AR5523 og den anden er Belkin 52g USB Network Adapter.

Sebastian, jeg har prøvet men windows update kan ikke finde noget eller søge efter dem, da der ikke er forbindelse til nettet. Jeg har ikke nogen cd eller noget til den.
Avatar billede nissen2630 Novice
27. maj 2009 - 20:26 #4
Driver til din Belkin kan hentes på belkin.com
Avatar billede kkthxbye Nybegynder
27. maj 2009 - 20:26 #5
Avatar billede kkthxbye Nybegynder
27. maj 2009 - 20:27 #6
Glemte lige at sige, at det link var driver til:
AR5523
Avatar billede D4J4 Nybegynder
27. maj 2009 - 20:44 #7
heej jeg installere det og så står der mens jeg installere please insert your usb adapter into the usb port now. når jeg så gør det sker der ikke noget..:S
Avatar billede haverslev Novice
27. maj 2009 - 20:59 #8
Når maskineen er formateret, så er der ingen drivere derpå mere, så når du har installeret Windows XP, så skal du installere alle driverne til dit bundkort - startende med chipset, så grafik,så lan, lyd osv. osv.

Du har sikkert en cd der fulgte med pc`en - hvis ikke, så gå på pc producentens eller bundkort producentens hjemmeside og download og installere alle driverne derfra.

http://support.packardbell.com/dk/

Tillige skal du efterfølgende gå på Windows update og installere alle opdateringerne derfra :)
Avatar billede D4J4 Nybegynder
27. maj 2009 - 21:08 #9
hej det har jeg allerede gjort, de første 3 gange jeg puttede usb'n i ku den godt finde den men så gad den der ny device tilsluttet dukke op mere...
Avatar billede haverslev Novice
27. maj 2009 - 21:17 #10
Hvis du har installeret drivene og dit windows er fuldt opdateret, så prøv følgende:

Hvis du har installeret Alcohol 120, Deamon tool eller andet virtuel drev, så slet dette program først og Prøv derefter at fjerne alle usb stikkene fra maskinen (ikke mus/tastatur)
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor USB-Controllere
H-klik på enhederne og vælg fjern
SLUK maskinen og fjern 220V fra maskinen i nogle minutter
Start Pc`en og lad windows finde og installere USB controllerne igen.
Herefter sætter du dine USB enheder i maskinen - EN af gangen og lad windows finde og installere den / dem - lad den endelig gøre tingene færdig, INDEN du begynder med andet :)
Avatar billede D4J4 Nybegynder
27. maj 2009 - 21:29 #11
prøver lige... den kan dog ikke fjerne alle usb enhederene fordi lige så snart jeg fjerner et af dem geninstallere den det med det samme.
Avatar billede Sebastian_B_Jensen Nybegynder
27. maj 2009 - 21:49 #12
Prøv som Haverslev skriver, men kunne du finde USB'en under denne computer?

Sebastian
Avatar billede D4J4 Nybegynder
27. maj 2009 - 22:31 #13
Hej, jeg har installeret belkin adapteren nu, tak til haverslev og jer andre som svarede.
Er der nogen der har link til AR5523 driveren? Det link som kthxbye sendte er ikke driveren jeg ku bruge til AR5523.
Avatar billede haverslev Novice
28. maj 2009 - 07:49 #14