Avatar billede warg Nybegynder
27. maj 2009 - 15:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Macbook + Windows 7 = Ingen lyd?

Hej allesammen! Håber at i kan svare på dette spørgsmål som har irriteret mig i lang tid nu. Det er fordi at jeg simpelthen ikke kan finde en audiodriver der virker til windows 7 Build 7100. Jeg har prøvet at køre xp på maskinen og det virkede fint. Og jeg har prøvet at bruge leopard disken som åbentbart kun har drivere til xp. Jeg har fundet en helt masse drivere som, ikke virker....
Avatar billede steaken Nybegynder
27. maj 2009 - 15:49 #1
Den her driver brugte jeg på min macbook og virker fint.

http://www.realtek.cz/realtek-download.php?realtek=ALC268&system=3

Mvh
Morten Gregrsen
Edb-portalen.dk
Avatar billede muskmusk Nybegynder
27. maj 2009 - 21:18 #2
Jeg har samme problem med Win 7 Build 7100. Jeg har en MacBook Pro 15 tommer 2,53 GHz mm.
Har prøvet med bootcamp drivere til vista og Vista_R224 (RealTek High definition Audio driver) downloadet fra Reltek's hjemmeside samt ovenstående link. Mit problem er at lyden "skratter" ved de fleste indstillinger, men har prøver 16 bit hvor venstre højtaler var ok, men højre skratter stadig.
Avatar billede warg Nybegynder
31. maj 2009 - 18:35 #3
Undskyld det langsomme svar, har ikke prøvet noget endnu, fordi at det er min vens bærbar, som jeg ikke har inden for min rækkevidde lige nu. Men på tirsdag så kan jeg godt prøve noget af det som i har sagt....
Avatar billede ComputerMester Nybegynder
14. juli 2009 - 10:55 #4
High Definition Audio Driver R2.28 fra Realtek fungerer, jeg har installeret den på min MacBook 2,4 GHz hvor lyden fungerer fejlfrit under Windows 7 RC (build 7100).

Driveren kan hentes fra:

http://www.realtek.com/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=24&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

Download er langsom, det tager ca. 5 minutter med selv den hurtigste bredbåndsforbindelse.