Avatar billede waingro Nybegynder
27. maj 2009 - 15:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dankort betaling og sikkerhed

Hvis man betaler hver måned for noget online spil, og brugernavn OG password er glemt - kan man så afvise betalingerne til udbyderen af spillet (istedet for at lukket dankortet og bestille et nyt) Hvordan er reglerne og hvad er muliughederne?

Min bank siger bare at jeg skal sende spilproducenten en mail at jeg ikke længere vil betale. Men det bliver jo lidt svært når jeg ikke har hverken brugernavn eller andre oplysninger de kan spore mig med.
Avatar billede steaken Nybegynder
27. maj 2009 - 15:15 #1
Hvad for et spil drejer det sig om ?

Men hvis det er så burde din bank kunne bloker betalingen til dem.
Avatar billede j3ppah Novice
27. maj 2009 - 15:27 #2
Hvis du siger til din bank at de skal blockere adgang fra spiludbyderen, er de også lovligt forpligtet til at gøre det.
Det andet siger de bare, for at du skal prøve det, for så slipper de for en masse parpir arbejde.
Avatar billede waingro Nybegynder
27. maj 2009 - 15:28 #3
Runescape.com
Avatar billede keysersoze Guru
27. maj 2009 - 15:31 #4
mig bekendt skal banken kun afvise betalinger såfremt betalingens betingelser ikke er opfyldt, fx hvis varen ikke er leveret. I dette tilfælde bliver varen jo leveret - den bliver bare ikke benyttet.

Jeg vil mene det klart bedste er at tage en snak med spil-udbyderen, evt se om ikke de har en "glemt password" mulighed eller lignende.
Avatar billede steaken Nybegynder
27. maj 2009 - 15:32 #5
15. I cannot access my RuneScape Jagex account. How can I cancel my subscription?
If you are no longer able to access your account, you should submit a password request to recover it. You can do this by selecting 'Recover Password' from the Account Management link, in the 'Account' drop-down on the RuneScape front page. You must be logged in to see this menu.

Once the account has been recovered, you will be able to cancel the subscription by selecting 'Cancel Subscription' found in the 'Account Management' section of the RuneScape website, under the 'Account' dropdown. Here, you can either click on the 'Account' link or enter the details of the credit card you use to pay for your subscription. If you click 'Account' you will be led to a page that allows you to unsubscribe.

For customers that do not subscribe using a credit card, it is only necessary to cancel direct debit payments, as all the other payment methods are one-off, non-recurring payments.

To cancel a direct debit payment, please e-mail customerservice@paybycash.com

If you are having difficulty cancelling your credit card subscription, please contact Billing Support at .
Avatar billede waingro Nybegynder
27. maj 2009 - 15:36 #6
ja den har jeg læst, men når man heller ikke har sit brugernavn - hva så?
Avatar billede steaken Nybegynder
27. maj 2009 - 15:45 #7
Hvis du kigger i den sidste mail du fik fra paypal da de trak pengene kan du se dit brugervan

fx se min her

Transaction for the value of: GBP 3.50
Description: Members Subscription
From:RuneScape-by-Jagex
Merchant's cart ID: [b]yalllah[b/]:204.2ExExEx:13505722
Authorisation Date/Time: 28/Apr/2009 13:54:05
WorldPay's transaction ID: 910935445
This is not a tax receipt.
What is this purchase for?

yalllah er mit brugernavn :)
Avatar billede waingro Nybegynder
27. maj 2009 - 15:52 #8
jeg har ikke fået nogen mails fra PayPal
Avatar billede steaken Nybegynder
27. maj 2009 - 15:58 #9
Så der nok ikke så meget andet at gøre end at kontakte din bank :)
Avatar billede waingro Nybegynder
18. august 2010 - 15:54 #10
lukkes
Avatar billede keysersoze Guru
18. august 2010 - 18:12 #11
tak for hjælpen...