Avatar billede hanseman_luchter Nybegynder
27. maj 2009 - 15:02 Der er 4 kommentarer

A-nr skift på mobilnet

Kan man i TDC's mobilnet, købe sig til en tjeneste hvor A-nummer på et SIM-kort altid udskiftes med en fast tekst-streng ??

Baggrund: Vi har en SMS-gateway som sender token-koder til både interne og eksterne medarbejdere/samarbejdspartnere.
Som det er i dag bliver denne SMS præsenteret med SIM-kortets tlf.nr.
Det kunne være "fedt" om man kunne overskrive dette med en tekst så der f.eks altid stod "SMS-token service".

Håber mit spørgsmål er klart og forståligt.

Hanseman_Luchter
Avatar billede mrgumble Nybegynder
27. maj 2009 - 15:26 #1
Du mener, lidt ligesom når man får sms fra f.eks. Google eller DSB, hvor der ikke er et nummer tilknyttet afsenderen men kun "Google" eller "DSB"?
Er meget interesseret i at høre det. :)
Avatar billede inglenook Praktikant
27. maj 2009 - 17:14 #2
ved ikke om TDC har noget, men ved at Clickatell kan goere det. http://www.clickatell.com/
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2009 - 20:58 #3
Kontakt TDC?
Avatar billede hanseman_luchter Nybegynder
04. juni 2009 - 09:21 #4
Lidt bonus-info opsamlet i ugen der er gået:
Servicen "kræver" large-account hos TDC. Netop det som DSB og DR har; et 4 cifret nr. som har erstattet det normale mobilnr. og som igen kan erstattes af en tekst-streng.
(Det er en juridisk spidsfindighed der forhindre at det må laves på normale mobilnr.)
Large-account koster ca. dkr. 4500,- pr. kvartal "plus alm. sms-takst som ikke kan fortrydes".
Men der sidder jo en masse kode-hajer derude som kan alverdens sjov, sikkert også på et SIM-kort, så jeg har ikke helt opgivet håbet :-)