Avatar billede journeyman Nybegynder
27. maj 2009 - 11:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem ved skift at trådløst net

Jeg har i lang tid haft et trådløst netværk kørende på en opkobling fra Cybercity.

Jeg har en D-Link Dir 635 router, med 3 computere tilsluttet (både G og N standard), og netværket kører fint. Der er både XP, Vista og Windows 7 som styresystemer.

Jeg har nu fået installeret Profiber, og har den forbindelse fået en ny trådløs router - Linksys WPR400.

Jeg har derfor pt. 2 trådløse netværk kørende: Det gamle fra Cybercity og det nye fra Profiber.

Mit problem er, at jeg kun kan få forbindelse til Profibernettet fra den computer, som har XP installeret. De to andre maskiner med Vista og Windows 7 kan godt se Profibernettet på listen over trådløse netværk; men når jeg forsøger at connecte, og skal indtaste mit SSID, får jeg en fejlmeddelelse om at Windows ikke kan connecte til netværket.

Jeg har tjekket, at mit SSID er korrekt.

Hvad gør jeg forkert eller hvad mangler jeg at gøre?

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2009 - 16:14 #1
Prøv at sætte hver router til sin egen frekvens (kanal)
Avatar billede journeyman Nybegynder
07. juli 2009 - 08:23 #2
Lukker spørgsmålet, da jeg nu kun har et netværk.