Avatar billede ha9953 Nybegynder
25. maj 2009 - 23:42 Der er 7 kommentarer

Kan Logitech tastatur og mus bruge samme forbindelse?

Halløjsa

Så snart mine SP-penge kommer (tak for finanskrisen!) skal jeg ud at have mig en storebror til min mac mini, en 20" iMac :)

Må sgu indrømme jeg er blevet hooket on Apple :) efter at have haft mini'en (mediacenter) i lidt over en måned.

Da jeg ikke bryder mig om  Apples trådløse tastatur og mus regner jeg med at købe følgende:

    * Logitech diNovo Keyboard Mac Edition
    * Logitech MX 620 Cordless Laser Mouse

Jeg ville så lige høre om der er nogen der ved om mus og tastatur kan køre på den samme forbindelse, så løsningen kun optager en usb-port?

Har googlet det, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget.

Evt forslag til andet tastatur/mus i samme prisklasse modtages gerne :). Tastatur skal selvfølgelig have mac-tasterne.

Edtwodth
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2009 - 23:44 #1
Logitech plejer at være ret gode til at lave universalløsninger, i hvert fald efter mine erfaringer. Prøv at tjekke om der står noget om Bluetooth på dem. Hvis de begge bruger Bluetooth er sansynligheden for at de virker på samme forbindelse ret stor.
Avatar billede ha9953 Nybegynder
25. maj 2009 - 23:50 #2
Hej, tak for din kommentar :)

Der er ikke mulighed for blåtand på hverken mus eller tastatur.

Jeg tror/håber selv, at det vil virke,ellers er det virkelig dårlig sammenhæng mellem egne produkter, men  ville lige høre om der var nogle, der vidste det 100% :)

Edtwodth
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2009 - 00:26 #3
Desværre, nærmere kan jeg ikke komme.
Måske kan du købe et decideret sæt, også kaldet et desktop set.
De fleste er i deres Cordless Desktop serie.
Link til edbpriser.dk:
http://kortlink.dk/6naw
Avatar billede mcardle Nybegynder
26. maj 2009 - 00:26 #4
Jeg havde et trådløst tastatur og mus, som var meget gammel og fik en ny trådløs mus her for nylig, samt et nyt keyboard med ledning. Jeg kunne ikke forstå hvorfor at hver gang jeg skrev et bogstav på messenger, så lavede min computer et linieskift. Det var så fordi at mit gamle keyboard lå nedenunder en papkasse og det fangede min nye mus så.

Nå, det korte og det lange er, at det burde virke, når du nu virkede med de 2 ting, som er lavet med så lang tids mellemrum.

//mcardle
Avatar billede ha9953 Nybegynder
26. maj 2009 - 01:23 #5
#3:

Bare i orden :)

Synes ikke rigtigt jeg kan finde et samlet sæt når det skal være til mac?

#4:

Ok lyder godt, jeg tror jeg satser på det, hvis det ikker virker så har jeg jo bare en usb plads mindre, desværre :)
Avatar billede mcardle Nybegynder
26. maj 2009 - 18:32 #6
Ja, længe leve USB-hubs... :oP
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2009 - 13:03 #7
Er vi så småt klar til at lukke tråden?