Avatar billede sjanten22 Nybegynder
25. maj 2009 - 20:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PC bliver for Varm og Lukker. Men har kum temp. på 38*

Min PC har her de seneste dage lukket ned pludseligt. Jeg har så prøvet at genstarte den og der kommer et par biplyde. Nogen gange slukker den 2 sekunder efter andre gange kommer der en sort skærm frem med en tekst om at PCen er lukket ned pga overophedning. Jeg har selv prøvet at komme i bios og sætte op for hastigheden på blæseren. men kan ikke fornemme ændring. Jeg kan se de forskellige tempareture er alt er som det skal være tror jeg.
Min PC står uden sidebeskyttelse og er kold. Men alligevel får jeg besked om at den er for varm.. Nu har jeg efter et par forsøg fået startet den op og kan gøre som jeg plejer.. indtil jeg åbner spil.. der går ganske kort tid så lukke den bare ned uden advarsel..

Hilfe bitte!
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2009 - 20:49 #1
den er tjekket for skidt og møg i grafikkortets blæser???

det er nok dit grafikkort der bliver for varmt.

en simpel og billig løsning er at købe en kabinetsblæser + 4 små plastic-stykker + 4 skruer og samle sådan at den står på de 4 plastic-stykker. nu er der mellemtrum under blæseren og den køler ekstra.
placer den oven på dit grafikkort og lad den blæse ned på det

jeg ved ikke om du kan se det for dig
Avatar billede mchlbk Praktikant
25. maj 2009 - 20:49 #2
Lyder som en hardwarefejl. Du kunne prøve at køre en Ubuntu livecd og se om problemet går igen dér...
Avatar billede sjanten22 Nybegynder
27. maj 2009 - 13:13 #3
Problemet er løst :-). udkørt strømforsyning :-/  men tak for at i ville hjælpe
Avatar billede sjanten22 Nybegynder
10. september 2010 - 21:26 #4
løst