Avatar billede jokeboy Nybegynder
09. juli 2001 - 07:41 Der er 15 kommentarer og
4 løsninger

computer i bilka

Mit spørgsmål er : er det billigt , jeg kender ikke navnet på bundkort eller grafikkort men ville lige høre din mening om sådan et tilbud ?

AMD ATHLON 1,33 GHz, 40 GB harddisk, 256 MB ram,
64 MB GeForce2 MX 400 grafikkort m/TV-out, 12 x DVD, 16 bit lyd (onboard),
mus, tastatur, 12 mdr. HotLine. Excl. Windows og monitor.  kr. 8999,00
Avatar billede jannersen Nybegynder
09. juli 2001 - 08:03 #1
Ved det sku ikke helt, men kig hos www.bj-trading.dk der har de sikkert nogen magen til og måske billiger!! Det er bedre end Bilka i hvertfald!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juli 2001 - 08:07 #2
12 måneders hotline inkludere ikke hjælp til installation.
For en nybegynder er det en fin maskine, tilpas stor, personligt er jeg mere til at gøre det selv, så ved man også hvad stumper der er i, har man ingen erfaring i at samle selv kan det dog ikke anbefales.
Avatar billede mayntzhusen Nybegynder
09. juli 2001 - 08:57 #3
Onboard lyd/grafik, er ikke altid det bedste !!!!
Hvis lydkortet går i stykker er det ikke bare lige at skifte det ud.
Mange gange er det nogle udemærkede tilbud de har i Bilka, men det kan også findes ved en data-butik, måske til et par hundrede over prisen i Bilka, men så er servicen, og hjælpen er betydelig mere værd end de par hundrede, man giver i mer-pris.
Et godt råd er at købe sine data-produkter i data-butikker, man køber jo heller ikke en cykel ved slagteren *GG*
Det aktuelle tilbud ser lidt dyrt ud, synes jeg...
Avatar billede seider Nybegynder
09. juli 2001 - 09:01 #4

1.3 Ghz maskine

kr 6243.00 (4994.40)

Beskrivelse

Standard for alle Logic PC\'ere er; Soltek Motherboard m/onboard lyd, Miditower ATX Kabinet, Floppydrev 1.44MB, 20GB HD, TNT2 M64 Grafikkort med 32MB RAM AGP, 128MB Original RAM, 52x CD-ROM, Acer tastatur & mus. Logic PC er samlet & testet.

Specifikationer

Soltek SL-75KAV. Leveres uden skærm og OS. Onboard lyd kan slåes fra, hvis du ønsker et isætte et PCI lydkort.

Jeg ved ikke du kan så meget, for de sidste 1700 kroner der er op. men at købe en computer hos bilka er vel som at købe et fjernsyn hos din fiskehandler. biligt men ikke særligt betrykkende.

prøv eventuelt ndc 98802288, de levere til hele landet og er fornuftige med pris og service, desuden ved de hvad der virker sammen i computere

www.fotx.net/seider
Avatar billede halifax Nybegynder
09. juli 2001 - 10:39 #5
Jeg har købt to MyCom pc\'er i Bilka. I aug. 2000 en Durom 600MHz (nu givet til min nevø) og i maj 2001 en 1.1GHz Athlon. Begge var med MicroStar (MSI) bundkort og henholdsvis Riva TNT II og GeForce 2 MX grafikkort. Der har ikke været noget at udsætte på de to, trods købt i Bilka, og de par gange jeg har haft brug for at stille spørgsmål i butikken (Bilka, Aalborg) har oxo været ok. I 1999 købte min bror samme sted, også ok.
Men ser man sig for kan tilsvarende pc købes andre steder i samme prisniveau. Det er bare så nemt at gå i Bilka og få en kasse udleveret!! \"gg\" Man skal bare vide, hvordan man får en \"rå\" pc op at køre.
Avatar billede zhark Nybegynder
09. juli 2001 - 11:16 #6
Helt generelt er \"Tilbud\" med onboard grafik/lyd og selv om det kan være OK... efter hvad man bruger PC\'en til!! Så er jeg ikke varm på den slags. Senere skiftes de som regel ud og der er kun bøvl med deaktivering osv. og ikke sparet noget, andet lige i starten.
Men angående Bilka så vil jeg 100% være tryg. Det service ved IT er ofte ren fis, hvor der forlanges 600 for bare at SE på et \"problem\" og skal man ydeligere køre langt/sende sin PC så - nul.
Prisen er ikke spec. billig, prøv at samle en selv (på papiret) og se hvad det løber op i MED SAMLING OG TEST ved f. eks Midt-data eller andre, du kan jo bare annullere indkøbskurven uden at købe.
Avatar billede zhark Nybegynder
09. juli 2001 - 11:23 #7
Her er et link: http://www.midtdata.dk/index.html
Nu kan problemet jo så være at du skal kende lidt til tingene for at vælge og ved sammenligning skal jo vælges tilsvarende dele.
Avatar billede hotpop Novice
09. juli 2001 - 20:51 #8
Bare en oplysning: Mycom pc´ere laves af IBM, så hvis man ikke kan lide IBM skal man ikke købe Mycos.
Privat Computer havde forresten en artikel om de forskellige butikkers pc-tilbud, og folk bliver taget ved røven!
Hvis i vil se artiklen kan det nok ordnes, bare skriv jeres e-mail så kommer den.
Avatar billede hotpop Novice
09. juli 2001 - 20:53 #9
Jeg ville nok vælge denne:

Processor AMD Athlon Thunderbird 1300MHz
Bundkort    DFI AK74-EC, 4x AGP, ATA100
Ram    512 MB SDRAM PC-133 Original RAM
Grafik    Nvidia Geforce 2 MX 64 MB TV-Out
Harddisk    30 GB harddisk 7200 rpm hurtig
Lydkort    SoundBlaster kompatibelt
Speaker    40 Watt Labtec
Diskdrev    1,44 MB
Cddrev    Acer 52x speed
Keyboard    Acer Windows tastatur PS/2
Mus    Logitech Wheel mouse PS/2
Kabinet    Codegen Miditower ATX 300W
Print    Mulighed for at ændre systemet online på websiden.
Software    Antivirus
Garanti 1 år
Leveringstid 5 dage
Pris uden moms 6.744 kr.
Pris med moms 8.430 kr.
Opdateringsdato 14/6-2001

Fra http://www.hsdata.dk/
Avatar billede hotpop Novice
09. juli 2001 - 20:56 #10
eller denne:

Processor AMD Athlon Thunderbird 1333MHz FSB266MHz
Bundkort    Asus A7A 266 Socket A / DDR
Ram    256 mb DDR Nec 266 FSB
Grafik    64 Mb geforce II mx 64 bit m/tv
Harddisk    30 gb udma-100
Netkort    10/100 mbit RJ45
Lydkort    integreret sound
Diskdrev    1.44 mb
Cddrev    52 x cdrom
Keyboard    acer accufeel tastatur ps/2
Mus    scroll mouse 3D
Kabinet    Super middle tower 4 x 5 1/4\"
Garanti 12 måneder
Leveringstid 1-2 dage
Pris uden moms 7.036 kr.
Pris med moms 8.795 kr.
Opdateringsdato 26/6-2001

Fra http://www.edb-direct.dk/
Avatar billede hotpop Novice
09. juli 2001 - 20:58 #11
Kig selv efter flere på edbpriser.dk
Avatar billede halifax Nybegynder
09. juli 2001 - 22:12 #12
hotpop -> Ja tak til tilbud om artikel fra Privat Computer til
halifax@sol.dk

halifax

Avatar billede hotpop Novice
09. juli 2001 - 22:31 #13
halifax> mail er der om 5 min.
Avatar billede hotpop Novice
09. juli 2001 - 22:38 #14
er sendt :)
Avatar billede halifax Nybegynder
10. juli 2001 - 18:31 #15
Om Bilka dette: Den 1.1GHz Athlon jeg købte i maj skulle først tages i brug i fredags. Den viste sig at indeholde en IBM Deskstar 5400 rpm, 30Gb. Produktbeskrivelsen foreskrev en 30Gb Seagate 7200 rpm, 512 kb cache.
Bilka har i dag skiftet min disk til en Maxtor DiamondMax ATA100, 7200 rpm, 2Mb cache, 40Gb - kvit og frit! Altså 10Gb mere til mig :-)  Der var ingen Seagate på lager, og jeg behøvede slet ikke diskutere ombytningen med dem!!
Fint nok for mig.

Avatar billede jokeboy Nybegynder
11. juli 2001 - 20:05 #16
Tænker lige over hvem der skal have de 60 points
Avatar billede hotpop Novice
11. juli 2001 - 21:14 #17
hvis det er svært at finde ud af hvem der skal have point, kan du jo bare dele dem blandt dem der har svaret, ikk? :)
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juli 2001 - 02:58 #18
Jeg har skrevet om mine erfaringer m/tilbud og køb af pc i Bilka. Måske falder lidt point af  :)

hotpop -> Da jeg 10/7 var i Bilka for at bytte min hddisk afviste de på det kraftigste, at deres pc blev lavet af IBM, men der imod af et firma i Silkeborg. Ved så ikke om det er værre ell. bedre.

Avatar billede hotpop Novice
12. juli 2001 - 09:27 #19
halifax> I bilka sagde de til mig at deres pc´ere blev lavet af ibm... mystisk.