Avatar billede hitmanfreak Nybegynder
25. maj 2009 - 16:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med extern harddisk...

Hej... Jeg har et stort problem.... Jeg er ejer af en Verbetim 500gb extern harddisk..
Problemet er at jeg skulle boote en computer op på en USB for at installere nyt OS. Jeg vælger at bruge min bærbar til at lave en partion på usb'en så den kan blive booted op, min bærbar kører på xp pro, med sp3... da jeg skriver list disk, kommer jeg i tvivl om hvilken en er usb'en... jeg finder ud af at disk 0 er mit computer, så derfor må det jo naturligvis være disk 2 som er usben så jeg går i gang, og skriver clean på den, da jeg er ved at være færdig, lægger jeg mærke til at der er noget galt, jeg tjekker mit usb og undre mig over den ikke er blevet cleanet som den skulle være blevet.. da jeg kikker nærmere ser jeg at en andet drev er der, men tænker ikke ydre over det og tænker jeg må have lavet en fejl.

jeg prøver endnu en gang at skrive clean på disk 2, da jeg kommer til at kigge bag min bærbar, hvor min extern står... Koblet til min bærbar... Det er her det går op for mig at disk 2 ikke er min usb men min harddisk... Jeg skynder mig ind for at tjekke den, men da jeg prøver at få adgang til den spørger den mig om jeg vil formatere den nu... Jeg svare nej og kobler den fra.. Da jeg igen sætter den til kan jeg ikke finde den, den bliver slet ikke vist som at være der, men kan finde den igen igennem cmd...

Jeg er bange for at jeg er kommet til at slette alle mine filer fra den af, hvad kan jeg gøre for at få dem tilbage igen? er der en måde at genskabe min harddisk?

Mange tak for hjælpen på forhånd.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2009 - 17:54 #1
Jeg kan muligvis hjælpe dig, du kan kontakte mig på mail@helgec.dk
Avatar billede SAHB Nybegynder
25. maj 2009 - 18:15 #2
Prøv evt med et recovery program. Fx. undelete plus. Det er gratis og du kan genskabe filer du har slettet helt.
Avatar billede hitmanfreak Nybegynder
26. maj 2009 - 23:41 #3
Har fået løst problemet nu...

Det jeg gjorde var at jeg gik ind i cmd og skrev:

diskpart

list disk

select disk 1

list partition

select partition 1

active

assign

Exit

Dette gjore at den igen fik et drev bogstav og jeg kunne få adgang til drevet.. Desvære gik alle filer som var på den tabt, jeg prøvede ellers med et recovery program som SAHB forslog, men intet resultat.. Desvære.. Så sket er sket, det er der ikke noget at gøre ved..

Men ellers tak for de svar som jeg har fået.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2009 - 08:08 #4
UPS !!  så har jeg helt misforstået dit spørgsmål, jeg troede at du ønskede at redde dine data