Avatar billede ngr Praktikant
24. maj 2009 - 21:12 Der er 1 løsning

Hvordan laver jeg en masse stjerner i en cirkel

OBS: Dette er skrevet af en NEWBIE med kun meget lidt erfaring med illustrator - men en del med PS

Jeg vil gerne lave en udgave af EU logoet med 30 stjerner i stedet for de (ja, kan ikke huske, hvor mange der er) - og med den samme blå baggrund.
Den skal være i tryk kvaalitet og hele størrelsen i 210 mm. bredde. Den blå baggrund skal dække de 210 mm. i bredden og 275 mm. i højden - og hvis det ikke er for bøvlet til at jeg kan finde ud af det, må cirklen af stjerner gerne i stedet være ellipse formet, så de passer bedre til sideformatet på 210 x 275 mm.
Nogen bud på, hvordan jeg nemmest gør det.
Avatar billede nicolailissau Nybegynder
24. maj 2009 - 23:06 #1
Hey :)
Du laver først den stjerne du gerne vil lave. Herefter tilføjer du den som brush. Nu kan du tegne en cirkel og til cirklen tilføjer du din nylavede brush. Så kommer duplikerer den din stjerne fint og rundt.

Mvh