Avatar billede westegn Nybegynder
24. maj 2009 - 01:11 Der er 1 løsning

Drag n' drop med drop targets i AS2

Hey guys,

Jeg har fundet denne mini tutorial der kan hjælpe mig i et mini spil jeg laver:

http://www.actionscript.org/resources/articles/26/1/Drag-n-Drop-and-Drop-Targets/Page1.html

(man kan downloade .fla-filen ca. midt på siden)

Tutorialen har et par år på bagen men lader til at fungere i sin oprindelige form.

Nu har jeg imidlertid smidt indholdet (MC) fra ovenstående tutorial i et MC er igen ligger i et MC (dvs. MC - MC - Indholds MC).

Man kan stadig "dragge" den blå boks, men drop-target (den grønne kasse) virker ikke længere når man trækker den blå kasse henover. Jeg tænker at det er fordi man skal referere anderledes(?). Jeg er en absolut nybegynder (og fatter derfor ikke betydningen af _root og _parent osv) og ved ikke hvordan jeg skal få det til at virke. Hjæælp... måske er der blot en kode jeg kan "paste" ind ;0)?

Har du desuden en kode der låser den blå "drag-kasse" så man ikke længere kan flytte rundt på den, når først den sidder perfekt i det grønne target?? ...her ønskes også gerne en "paste"-bar kode/r samt forståelig forklaring.
Avatar billede westegn Nybegynder
13. juni 2009 - 12:13 #1
problemet er løst!