Avatar billede somethingwhat Nybegynder
22. maj 2009 - 15:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

2 servere, den første er permanent nede. Hvordan fjernes den?

Vi har 2 exchange servere. Den første er gået død og kommer ikke op igen. Hvordan fjerner vi permanent denne server i exch system manager?
Når vi vælger "Remove server" får vi en fejl om at der er postkasser som mangler at blive flyttet, men disse postkasser er ikke nødvendige længere.
Den første server (den som er permanent nede) havde også alle FSMO roller. De er overtaget (seized) af nr 2 server uden problemer.
Versioner:
Windows server 2003
Exhchange 2003

Tak fordi du læser.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2009 - 14:28 #1
Avatar billede somethingwhat Nybegynder
23. maj 2009 - 14:55 #2
Har læst den. Den beskriver hvordan man gør når man stadig har adgang til den server som har exch. I vores tilfælde er den pågældende server ikke til at få fat i mere (hd crash).
Avatar billede strych9 Praktikant
08. juni 2009 - 16:11 #3
Der findes mig bekendt kun een ting at gøre: Geninstaller den server med setup.exe /disasterrecovery switch, samme navn osv, og afinstaller den dernæst på en pæn måde med Exchange 2003 CD'en.
Avatar billede somethingwhat Nybegynder
17. august 2012 - 12:39 #4
Lukkes