Avatar billede tl Nybegynder
22. maj 2009 - 14:50 Der er 5 kommentarer

Dedikeret Server

Hej Allesammen,

Hvor får man den bedste Dedikeret Server Løsning?

Altså en man kan logge på med en remote terminal, og se ellers bestemme 100% over.

Et hav af leverandøer, der går helt ned til omkring 40 USD/måneden- men der er givet forskel.

Nogle erfaringer? (den skal være billig :)

Mange tak, de vh
TL
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2009 - 14:40 #1
Dandomain.dk ville nok være oplagt, men er dyre en de $40. Overvejelsen skal nok baseres på, hvor kommer "kunderne" fra Danmark/Europa/USA af hensyn til svartiderne. En dedikeret server er typisk Virtuel og billig, mens en hel PC/server jo vil være dyre.

Det jeg ville være opmærksom på, ville være - en direkte FTP adgang og ikke en CMS løsning, med et web-interface.

Windows servere er også typisk dobbelt så dyre som en Linux server. Alt efter hvad du har behov for ville jeg vælge en Linux løsning, som nemt kan flyttes til en anden server, hvis du oplever problemer hos din udbyder
Avatar billede it-dk Nybegynder
23. maj 2009 - 17:52 #2
Hej

Jeg er meget enig med jape44. Udenlandske servere er ofte billigere da trafik i danmark er dyrere.

Men hvad er en billig server for dig ? 300 eller 1000 kr ?

Man kan søge på udbyere på www.hostindex.dk

Jeg bruger selv følgende udbydere www.unitspeed.dk og www.intergate.dk - dog ikke dedikeret server - er ikke lige kommet til dette niveau for mine sider.
Avatar billede tl Nybegynder
25. maj 2009 - 12:55 #3
Tak, jeg tror jeg prøver dem her :

http://yourshelter.net

Nogen der kender noget til dem? de er da ihvertfald billige :)
Avatar billede it-dk Nybegynder
25. maj 2009 - 14:46 #4
Jeg har aldrig prøvet dem.
Hos dem lejer man sig ind på en server hvor denne bliver delt op. Dette gør det også lidt billigere end en dedikeret server.
Avatar billede krollspell Nybegynder
18. juni 2009 - 13:03 #5
Jeg har haft yourshelter i nogle måneder, og de er ganske glimrende. Supporten er hjælpsom og svarer rimelig hurtigt.