Avatar billede iwersen Nybegynder
21. maj 2009 - 22:47 Der er 9 kommentarer

Kan ikke installere Service pack 3?

Hej Eksperter

Jeg har et problem med at installere Service Pack 3 på min gamle PC.

Når jeg prøver at installere, ser jeg filerne blive udpakket. Men når filerne er pakket ud, sker der ikke mere..?

Med venlig hilsen
Iwersen
Avatar billede thomasfricke Juniormester
21. maj 2009 - 23:00 #1
Der findes flere forskelige SP3, der er nogle som bliver installeret idet du dobbelt klikker på filen. Og så er der dem du skal pakke ud, og brænde den ned på en cd... Ogsa installere den efter en reboot med cd'en i drevet.
Avatar billede iwersen Nybegynder
25. maj 2009 - 18:40 #3
Det er netop denne version som jeg har problemer med.

Skal man ikke bare klikke på den?

mvh
Iwersen
25. maj 2009 - 19:11 #4
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.
Avatar billede iwersen Nybegynder
25. maj 2009 - 19:50 #5
Er det dette du/i skal bruge?

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 19:48:58, on 25-05-2009
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\tppaldr.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\LevelOne WNC-0301\RtWLan.exe
C:\Programmer\Fælles filer\System\MSASP32.exe
C:\Programmer\Opera\opera.exe
C:\Documents and Settings\Iwersen\Skrivebord\HiJackThis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Tunebite_WebRipPlugin Class - {AA102584-3B97-47e7-B9BC-75D54C110A7D} - C:\Programmer\RapidSolution\Tunebite\plugins\IE\TB_WebRipIePlugin.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [TPP Auto Loader] C:\WINDOWS\tppaldr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Java VM v6.91] C:\WINDOWS\System32\jdk-1_5_0_19-windows-i391-pp\jav.bat
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Java VM v6.91] C:\WINDOWS\System32\jdk-1_5_0_19-windows-i391-pp\jav.bat
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [Java VM v6.91]  (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [Java VM v6.91]  (User 'Default user')
O4 - Startup: Reboot.exe
O4 - Global Startup: Wireless LAN Utility.lnk = ?
O9 - Extra button: Rip YouTube File - {38E51477-DDB4-4aed-9D61-D0C193E10749} - C:\Programmer\DRM Converter\YouTubeRipper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Rip YouTube file embedded in this page - {38E51477-DDB4-4aed-9D61-D0C193E10749} - C:\Programmer\DRM Converter\YouTubeRipper.dll
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm (file missing)
O23 - Service: Advance Service Process - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\System\MSASP32.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: SMServer - SMServer - C:\WINDOWS\System32\snmvtsvc.exe
O23 - Service: Windows Hosts Controller - Unknown owner - C:\WINDOWS\Fonts\unwise_.exe

--
End of file - 3209 bytes

mvh.
Iwersen
25. maj 2009 - 20:22 #6
Hmmm...

Den har vist kørt et stykke tid uden opdateringer og UDEN Sikkerhedsprogram(mer) ???

Jeg ka' spotte flere uønskede elementer...

Derfor denne procedure ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...
Avatar billede iwersen Nybegynder
25. maj 2009 - 20:32 #7
Ja, det er en ældre pc som har stået ubrugt i lang tid, som jeg nu vil have til at køre lidt igen. Så jeg har ikke haft noget beskyttelse på den i dette stykke tid..

Tak for din detaljerede forklaring.

Vender tilbage når jeg har prøvet hvad du beskriver.
Avatar billede iwersen Nybegynder
26. maj 2009 - 20:38 #8
Så har jeg kørt CCleaner, anti-malware og HiJackThis.

HiJack:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:35:23, on 26-05-2009
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\tppaldr.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\LevelOne WNC-0301\RtWLan.exe
C:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Programmer\Opera\opera.exe
C:\Documents and Settings\Iwersen\Skrivebord\HiJackThis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Tunebite_WebRipPlugin Class - {AA102584-3B97-47e7-B9BC-75D54C110A7D} - C:\Programmer\RapidSolution\Tunebite\plugins\IE\TB_WebRipIePlugin.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [TPP Auto Loader] C:\WINDOWS\tppaldr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Java VM v6.91] C:\WINDOWS\System32\jdk-1_5_0_19-windows-i391-pp\jav.bat
O4 - HKLM\..\Run: [WinDLL (tepmlayer.exe)] rundll32.exe C:\WINDOWS\System32\tepmlayer.exe,start
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Java VM v6.91] C:\WINDOWS\System32\jdk-1_5_0_19-windows-i391-pp\jav.bat
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User '?')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User '?')
O4 - HKUS\S-1-5-21-1343024091-854245398-1060284298-1004\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe (User '?')
O4 - HKUS\S-1-5-21-1343024091-854245398-1060284298-1004\..\RunOnce: [Java VM v6.91]  (User '?')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User '?')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [Java VM v6.91]  (User '?')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [Java VM v6.91]  (User 'Default user')
O4 - S-1-5-21-1343024091-854245398-1060284298-1004 Startup: Reboot.exe (User '?')
O4 - Startup: Reboot.exe
O4 - Global Startup: Wireless LAN Utility.lnk = ?
O9 - Extra button: Rip YouTube File - {38E51477-DDB4-4aed-9D61-D0C193E10749} - C:\Programmer\DRM Converter\YouTubeRipper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Rip YouTube file embedded in this page - {38E51477-DDB4-4aed-9D61-D0C193E10749} - C:\Programmer\DRM Converter\YouTubeRipper.dll
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: SMServer - SMServer - C:\WINDOWS\System32\snmvtsvc.exe

--
End of file - 3491 bytes

----------------------------------------------

Anti-malware:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.36
Database version: 1945
Windows 5.1.2600 Service Pack 1

mbam-log-2009-05-26 (20-05-46).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 89447
Tid tilbagelagt: 18 minute(s), 25 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 4
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 3
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 3

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Advance Service Process (Backdoor.Bot) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\windows hosts controller (Worm.Archive) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Services\windows hosts controller (Worm.Archive) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\windows hosts controller (Worm.Archive) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\AntiVirusDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\FirewallDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\UpdatesDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\WINDOWS\system32\slahqcpl.dll (Trojan.Dropper) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\S3MB8ZUT\fqso[1].bmp (Trojan.Dropper) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\Fonts\unwise_.exe (Worm.Archive) -> Delete on reboot.
26. maj 2009 - 21:10 #9
Det er lige før jeg hellerer vil sige/skrive at det er en OMMER. Der er stadig en håndfuld 'snavs' / 'utøj' tilbage; og det er kun de umiddelbart synlige ifølge en HiJackThis log...

Læs og forstå ->
http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...