Avatar billede sejejeppe Nybegynder
21. maj 2009 - 11:48 Der er 7 kommentarer

Formatering uden disc

Hej allesammen
jeg har en hp pavillon dv5 bærbar computer.

jeg ved ikke hvordan jeg skal formatere for jeg har ikke en vista disk.
er der andre måder man kan gøre det på?

f.eks. ved acer skal man trykke 10 gange på f5 under opstart så kan man formatere .

men jeg er helt blankt når vi taler hp?
jeg håber der er nogle der kan hjælpe jeg udlover en del point fordi jeg gerne vil have hurtigt svar.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2009 - 11:55 #1
"f.eks. ved acer skal man trykke 10 gange på f5 under opstart så kan man formatere ."

Det har jeg nu aldrig hørt, hvis du vil geninstallere mener jeg det er F11 på en HP så prøv det
Avatar billede sejejeppe Nybegynder
21. maj 2009 - 11:56 #2
mente også f11 :) det var en fejl
Avatar billede thomasfricke Juniormester
21. maj 2009 - 16:30 #3
Der findes også bootfiler, rundt omkring. Som kan brændes ned på cd, dvd eller på usb pen. som du sætter i under genstart.

Så den vej kan du formatere.

"Ikke lige som i gamle dage, med MS DOS 6.22 med 'format c: /y' funktionen."
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2009 - 20:07 #4
Hvad er det lige "format c: /y " gør ??
Avatar billede thomasfricke Juniormester
21. maj 2009 - 23:24 #5
format = Slet
c: = drevet der skal slettes
/y = svarer ja på forhånd, til at du er sikker på at drevet skal slettes.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2009 - 08:52 #6
"thomasfricke" Er du nu helt sikker på at parameteren "/y" også eksisterer i virkelighedens verden ??

"sejejeppe" Hvis det kun drejer sig om at formatere og ikke installere så kan du downloade og brænde www.helgec.dk/unik.iso - skal brændes som bootimage, se hvordan på http://www.helgec.dk/livecd.html - boot herefter op på cd`en og gå frem efter http://www.helgec.dk/format_floppy.html
Avatar billede thomasfricke Juniormester
22. maj 2009 - 22:42 #7
"helgec"

Nu er det godt nok nogle år siden, men ja commandoen findes. Brugte bla. commandoen da man lavede *.bat filer, om det lige er /y eller \y kan jeg så ikke huske...