Avatar billede pugmaxi Nybegynder
20. maj 2009 - 15:03 Der er 9 kommentarer

Kan ikke se WLAN netværk på min ACER

Hej

Vi har købt en ACER travelmate 6530 bærbar.
Den er uheldigivs leveret med Vista, så jeg er lidt usikker på nogle ting.
Problemet er at vi ikke kan se trådløse netværk fra den. De andre (2 stationære og 2 lenovo laptops, alle med XP)finder uden problemer de 3 netværk som er tilstede og kobler også fint op til vores eget netværk.
Den ubehjælpsomme guide i Vista foreslår der er en knap på laptoppen eller en taste-kombination som aktivere søgningen, men der er ikkke nogen knap og den ligeså ubehjælpsomme User Guide siger intet om dette.
I Enhedshåndtering kan jeg se at netværks kortet kører, men det hjælper ikke.
Nogen foreslag?
Avatar billede mchlbk Praktikant
20. maj 2009 - 15:32 #1
Acer eNet Management?

Skulle både være i Start>Programmer og også i den "bar", som automatisk loades på skrivebordet. Baren hedder vist Acer Empowering Technology.
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. maj 2009 - 15:40 #2
Avatar billede mchlbk Praktikant
20. maj 2009 - 15:48 #3
Fandt lige Acers user manual til deres 6500-serie her: http://global-download.acer.com/GDFiles%5CDocument/User%20Manual/TM6500_UG_EN.zip?acerid=633676944155328164&Step1=Notebook&Step2=TravelMate&Step3=TravelMate%206500&OS=X01&LC=en&SC=EMEA_9

På side 15-16 er vist hvilken knap du skal trykke på for at aktivere wifi. (Nr. 4.) Ligeledes skulle en indikator foran fortælle om der er trådløs trafik. (S. 16-17.)
Avatar billede pugmaxi Nybegynder
20. maj 2009 - 16:00 #4
Hej Michael

Godt bud. Desværre var det ikke den model. Æv.
Avatar billede pugmaxi Nybegynder
20. maj 2009 - 16:01 #5
Hej mchlbk

Der er en hel del e-XXX Management ting. ENet er desværre ikke en af dem. Æv. Men godt input.
Avatar billede pugmaxi Nybegynder
20. maj 2009 - 16:08 #6
Rahhhsgu.
Enten er min model en 'anderledes' 6500 series eller også mangler der noget.
Foruden eNet Management mangler også ePerformance Management i den version som ligger på vores.
Jeg er en lille smule frustreret nu :-(
Tak for hjælpen indtil nu.
Avatar billede jokkejensen Novice
20. maj 2009 - 16:13 #7
Fjern det acer halløj gennem start -> kør -> msconfig, og start tjenesten "automatisk konfiguration af trådløse enheder", gennem administrer ved højreklik på "denne computer"..

Og lad vista håndtere det trådløse netkort.

/J
Avatar billede pugmaxi Nybegynder
20. maj 2009 - 16:28 #8
Det gør vista allerede, eftersom eNet ikke er tilstede. Når jeg så beder om at oprette forbindelse til netværk siger den :

"Du skal aktivere trådløse netv. Dette gøres enten ved at finde en knap eller via en taste kombination"

Nå. Man må vel hellere ringe til ACER Support. Hmrpfhhhh.
Avatar billede pugmaxi Nybegynder
20. maj 2009 - 16:34 #9
Har nu prøvet at aktivere tjenesten uden at det gør nogen forskel. Det var ellers et godt bud. Takker.