Avatar billede serverservice Praktikant
20. maj 2009 - 12:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Linux webserver backup - webside med database - Odense

Hej Jeg har brug for hjælp til backup af en linux server med Fedora core.
Der er adgang via kommando prompt.
Den hoster en enkelt hjemmeside med database lokalt og der tages backup med Rsync , men det ser ikke ud til at virke korrekt.

Jeg skal bruge en som kan tage backup af database og filer , så der også er mulighed for at flytte siden til anden server.
Hvis der kan laves en backuprutine der kører rigtigt ville det være godt og det behøver ikke være med rsync. Men de vil gerne have en mail for sucessfull backup.

Jeg tænkte på webmin ???
Jeg vil gerne have et løsningsforslag og pris hvis muligt.

På forhånd tak ...Dennis
Avatar billede osdata Nybegynder
20. maj 2009 - 13:23 #1
Hej Dennis

Du er meget velkommen til at kontakte mig.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede LAiKA-iT Nybegynder
26. maj 2009 - 21:28 #2
Hej Dennis

Du kan prøve at kigge på dette script
http://www.ngcoders.com/php/php-automatic-file-and-database-backup-script

Det kan sættes op med cron til at tage en backup af filer og database, og e-mail backup'en til dig.

Du er også meget velkommen til at kontakte mig på jrc@laika-it.dk vi er RedHat og Ubuntu partnere, og bør hurtigt kunne sætte en auto backup på din server.

Med venlig hilsen
Johnny R. Christensen

LAiKA iT
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2009 - 21:45 #3
Jeg prøver at finde en løsning med webinterface - så jeg kan slippe for scripting ..må erkende at jeg ikke er programmør og syns det er nemmere at overskue som en webinterface.
Jeg har selv min egen Debian og der bruger jeg webmin til backup.

Så jeg vil overveje at installere f.x webmin på serveren og gøre det derfra - eller få en anden til det.

Jeg kontakter jer begge i løbet af ugen for at høre hvad I kan tilbyde. Det er en server som står hos en kunde.
Avatar billede dj-hupi Nybegynder
27. maj 2009 - 22:07 #4
Hej.

Jeg kan sagtens hjælpe hvis du stadig har opgaven.

Mvh. Rasmus
Avatar billede serverservice Praktikant
27. maj 2009 - 22:33 #5
Ja det går jeg udfra da jeg har lavet en mundtlig aftale med firmaet om at finde en løsning. du/I kan lige skrive på support(a)serverservice.dk så vi kan aftale nærmere.

Som sagt er jeg interesseret i en webinterface løsning som jeg selv kan administrere efterfølgende

Hvis vi bliver enige og får det gjort vil der være flere opgaver af samme skuffe senere - så jeg lægger op til et samarbejde for den jeg vælger. Jeg vil gerne beholde min kunde så det er lidt vigtigt at aftaler går gennem mig.

Jeg er oprindeligt windows server haj - så jeg er god som konfigurator og forstår netværk. Der hvor jeg er lidt "tynd" er i scripting og programmering - så det vil være det område opgaverne ligger.

Jeg har dog selv sat min debian op helt selv og har lært linux her på eksperten og via nogle hajer herinde f.x strych9 og bufferzone.

Men fang mig på mail så aftaler vi noget og jeg ringer til kunden når vi er klar så hurtigt det er muligt.
Avatar billede serverservice Praktikant
04. juli 2009 - 18:27 #6
Jeg har fået god hjælp af Rasmus til opgaven og tak for links og tip og her lidt point.
Avatar billede serverservice Praktikant
27. september 2009 - 20:21 #7
Her igen

Jeg har fået god hjælp og opgaven er afsluttet for tid siden.

Jeg har fået god hjælp af Rasmus h. som også kan noget programmering og har en god uddannelse.

Jeg har været meget tilfreds med hans arbejde , men han har et fast arbejde nu og mange jern i ilden så han har ikke lige tid denne gang til en anden opgave jeg har.

Jeg vil høre hvem af I andre der er interesseret i en freelance opgave i Linux.
Vi skal overføre mails for ca 5 mail kontoer på en Linux server til windows og det er dig/jer der ved hvordan det bør gøres.

Den som kan hjælpe med opgaven vil blive aflønnet pr time hvis vi kan blive enige om prisen. Der vil komme flere Linus opgaver og opgaver på netværk. Der er noget dokumantation over Linux serveren og vi planlægger opgaven hjemmefra. Men vi har fået fr process af kunden til at komme en dag i weekenden og løse det.

Jeg er i mellemtiden blevet rimelig skrap til Linux men ved ikke helt hvordan den opgave løses.

Jeg er stadig åben for et fremtidig samarbejde for den rigtige..

MVH Dennis
Avatar billede serverservice Praktikant
27. september 2009 - 20:25 #8
feedback ...:
Løsningen blev en backup rutine i webmin som tager en fuld backup een gang om ugen og det tager ca 3 timer for de ialt 300Gb - men i mellemtiden var der andre og langt mere alvorligere problemer med den server end antaget så opgaven blev udvidet efter aftale med kunden. Så serveren blev geninstalleret på 2 nye diske i raid1 da der var problemer med et outdated system og den ene disk have hardware problemer.

MVH Dennis
Avatar billede kris75 Mester
23. marts 2010 - 21:49 #9
Hej Dennis
Kan du ikke fortælle om hvordan du satte webmin til backup?
Mvh.
Kristian
Avatar billede serverservice Praktikant
24. marts 2010 - 19:17 #10
Jeg brugte bare den indbyggede backup funktion og oprettede en rutine som kører hver dag om natten. og lagt backupfilen på en anden harddisk.
Hvis det er noget I skal have lavet kan jeg gøre det online for 1 time ?

MVH Dennis
Avatar billede kris75 Mester
26. marts 2010 - 19:03 #11
Hej
Nej, vil egentlig gerne lave det selv. Har et par Linux maskiner stående :-) Hvad hedder det indbyggede program og lagde du filerne over på en ekstern harddisk?
Mvh.
Kristian
Avatar billede serverservice Praktikant
27. marts 2010 - 08:38 #12
Det finder du nok ud af ved at se i webadmin under backup