Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
08. juli 2001 - 22:15 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

komprimere film

Hvordan komprimerer jeg film der allerede er komprimeret med divx.
filmene er omkring 800MB, og skal ned på 700MB
Avatar billede Peter Praktikant
08. juli 2001 - 22:16 #1
det tror jeg ikke du kan
Avatar billede webwally Nybegynder
08. juli 2001 - 22:17 #2
det kan i hvert fald ikke lade sig gøre uden tab i kvaliteten...
Avatar billede Peter Praktikant
08. juli 2001 - 22:17 #3
hvis du f.eks prøver med zip eller andet vil det ikke blive komprimeret yderligere, det er nemlig pakket utroligt hårdt med divx og kan næsten ikke pakkes mere, nogle divx er selvfølgelig ikke pakket så hårdt som andre.
Avatar billede htx98i17 Professor
08. juli 2001 - 22:17 #4
det tror jeg ikke du kan...

du bliver nok nødt til at dele filmen op i 2 filer...
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. juli 2001 - 00:27 #5
med kvalitetstab selvfølgelig, dette gør ikke noget.
Bare det komprimeres
Avatar billede durd Nybegynder
09. juli 2001 - 01:12 #6
Divx er netop et af de film-formater der fylder mindst samtidig med at de har den bedste kvalitet. Jeg vil råde dig til at ligge filen ind i et MPEG redigeringeprogram og så dele den op i to dele. Der er simpelthen ikke andet at gøre, for du kan ikke finde et format der er bare rimelig godt samtidig med at det fylder ret meget mindre end divx... Så del den op :]
Avatar billede milohat Nybegynder
13. juli 2001 - 20:10 #7
Hvis du henter programmet FlaskMPEG, så skulle jeg mene at du kan komprimere filen yderligere (selvfølgelig med kvalitetstab). Programmet kan hentes på \"http://go.to/flaskmpeg\".