Avatar billede tentakkel Nybegynder
08. juli 2001 - 21:38 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Scar --> antenne

Hvor kan jeg købe en lille dims hvor man putter et scar stik ind - og så kan få signalet ud med en normal antenneledning?
Avatar billede -wizard- Nybegynder
08. juli 2001 - 21:40 #1
Prøv en elektronik / radio butik *S*

Avatar billede tentakkel Nybegynder
08. juli 2001 - 21:42 #2
Ja ja. Naruglivis - men hvor kan jeg købe den på nettet - et direkte link
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. juli 2001 - 21:47 #3
Tør man spørge hvorfor du vil invistere i en sådan box, der findes da ikke udstyr med kun et scartstik, gør der?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. juli 2001 - 21:51 #4
Umiddelbart er det svært at gøre, fordi:

I scart stikket er lyden og billedet delt ud, og signalet er umoduleret, når det skal ind i antanne stikket skal det være moduleret, altså er det du spørger efter en sender med Scart indgang.

Omvendt skal du bruge en tuner for at kunne gøre det den anden vej rundt.

Du har ikke en composite indgang du kan bruge i stedet for antenne stikket (rødt, hvidt og et gult stik).
Avatar billede tusa Nybegynder
08. juli 2001 - 22:00 #5
En løsning kunne være at gå ind i en elektronikbiks eller prøve www.brinck.dk eller www.aanielsen.dk de har måske et sæt tradløse sender og modtager, jeg ved de findes men om de har dem ved jeg ikke, de burde også kunne løse dit problem!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. juli 2001 - 22:05 #6
Jeg vil gerne høre om løsningen hvis du finder en, men min kærestes billige video kan gøre det, og det tror jeg bliver både det billigste og det letteste for dig.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. juli 2001 - 22:22 #7
Jeg vil give james t dk ret, TV signalet er delt op som beskrevet, det bliver ikke nemt med et alm. coax kabel og en boks, med mindre du selv kan lave noget.
Avatar billede egede Nybegynder
08. juli 2001 - 22:24 #8
Med på en lytter, har samme problem...
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. juli 2001 - 22:32 #9
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. juli 2001 - 22:33 #10
A fully assembled scart-socket contains the following connections: 1 Audio output B 2 Audio input B 3 Audio output A 4 Audio ground 5 Blue ground 6 Audio input A 7 Blue 8 Switching voltage 9 Green ground 10 - 11 Green 12 - 13 Red ground 14 Ground 15 Red 16 Blanking signal 17 Video output ground 18 Video input ground 19 Video output 20 Video input 21 Screening or ground If the Scart contains no RGB but S-VHS, then Pin 7,11, 16, 19 are not in use and the following pins are used for S-VHS: 15 Chroma signal S-VHS 20 Video input or luminance with S-VHS

Avatar billede retaxes Nybegynder
08. juli 2001 - 22:34 #11
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. juli 2001 - 22:34 #12
Altså antenne signalet er et advanceret AM radio signal, der lever op til nogle standarter, inden for frekvens, båndbrede osv. Antenne signalet består af en billed del og to lyd dele (højre og venstre) Det er ikke lige sådan at bygge en TV/Video tuner og det er det i skal bruge.

Alternativt er at finde en video der kan håndtere at bruge scart stikket som indgang, og sende dettet ud på video tuneren (antennestikket) Der er sikkert nogen der bygger disse, men de er nok lige så dyre som de videoer der kan gøre det samme!!!!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. juli 2001 - 22:41 #13
retaxes distel link:

The aerial input is via a standard 75 ohm TV type socket

Altså ihgen SCART indgang

A simple DOS BASIC program is supplied which enables full remote tuning of UK PAL TV channels 21 to 69

Det er også fint, men lyd og billede ligger ikke lige meget forskudt i Europæiske lande, derfor kan de risikere at have enten lyd eller billede men ikke begge dele. Derfor er UK PAL TV ikke det samme som DK PAL TV. Pas på. Kunne være en dyr måde at lære det på.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. juli 2001 - 22:44 #14
Skal ikke totalt udelukke at dette kan virke, men jeg tvivler, desuden er billederne så dårlige at du ikke kan se om der er noget der passer: http://www.telly-leads.co.uk/scartkit.htm
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. juli 2001 - 22:44 #15
Jeg tænkte nu ikke lige på at PAL UK er forskellig fra Pal DK, sorry. Det var nu også ment som en forklaring på hvor problematisk det kan være!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. juli 2001 - 22:46 #16
Retaxes>> Jeg opdagede heller ikke forskellen før en kammerat tog et fjernsyn med til england, og havde valget mellem lyd og billede, det var dog et tysk fjernsyn, men det siger bare noget om hvor standrat standarterne er!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. juli 2001 - 22:53 #17
Englænderne er nu osse noget for sig selv, stokkonservative.
Selv deres netstik skal absolut være anderledes.
Som om det ikke var nok at de kører modsta os på kontinentet ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. juli 2001 - 22:54 #18
Hvad betyder NTSC?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juli 2001 - 08:11 #19
NTSC er det amerikanske film format. Det understøttes i dag af de fleste videoer, og nogle fjernsyn. Men reelt har man ikke noget at bruge det til, for hvem køber video film i USA?
Avatar billede celik Nybegynder
09. juli 2001 - 08:50 #20
Send en mail til www.koz.dk
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juli 2001 - 11:35 #21
Så vidt jeg husker betyder det National Television System Committee - systemet var en gang så dårligt at folk overthere kaldte det for Never The Same Colour ;o)
Avatar billede egede Nybegynder
09. juli 2001 - 11:59 #22
:-D
Avatar billede msmows Nybegynder
09. juli 2001 - 19:52 #23
En tvmodulator er hvad der skal til, kan findes til et par hundrede kroner (mindre hvis man selv kan lodde stumperne sammen).
>>retaxes - angående NTSC, ja det var/er så elendigt at et passerende fly kan forstyrre signalet så det f.eks. står negativt, sjovt at se på en enkelt gang ellers - aarrrgghhh.
Avatar billede egede Nybegynder
09. juli 2001 - 19:55 #24
msmows -> Nogle links til gode elektronikbikser?
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juli 2001 - 20:06 #25
msmows> Så betegnelsen passer faktisk til fænomenet ;o)
Avatar billede msmows Nybegynder
15. juli 2001 - 13:54 #26
God elektronikbiks - det kommer godt nok an på hvor i landet du bor.
Avatar billede egede Nybegynder
16. juli 2001 - 00:34 #27
Nu er det ikke mig der spoerger

Men helst i kbh.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. juli 2001 - 10:15 #28
Tentakkel>> Her er dit svar: http://www.eksperten.dk/spm/90967

;-)
Avatar billede egede Nybegynder
23. juli 2001 - 14:50 #29
jamens_t_dk -> Syntes det gik for langsomt herinde :-D
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. juli 2001 - 10:53 #30
egede>> Ja men det var jo også godt nok, jeg fik nemlig fat i en kammerat der arbejder med TV, da jeg så dit spørgsmål.....
Avatar billede egede Nybegynder
28. juli 2001 - 22:20 #31
;-)