Avatar billede jkandersen Nybegynder
18. maj 2009 - 17:31 Der er 2 kommentarer

Første bogstav hopper til rigtig linie i en ComboBox drop-down - Excel VBA

Jeg har en combobox med en lang række værdier. Når man nu trykker det første tegn - i stedet for at bruge drop-down - kan man så få combobox'en til at vise første hele værdi som passer på det man har trykket på ??
F.eks. hvis man trykker på "i" viser combobox'en "Isvaffel" (såfremt at Isvaffel er det første i listen der starter med i)
Desuden ville det være rart hvis det man trykker ikke er i listen at den sletter det man har tastet - ingen "Isvaffel" så sletter den igen det "i" man har trykket.
Avatar billede tjacob Juniormester
18. maj 2009 - 17:44 #1
Autofuldførelse ER indbygget i ComboBox, i hvert fald i min Office 2007.

I ComboBoxens properties er der en property: AutoWordSelect, og den er per default sat til True

Mht til at slette et tegn har jeg ingen bud.........
Avatar billede tjacob Juniormester
18. maj 2009 - 17:49 #2
Ved nærmere studium er det propertien: MatchEntry det handler om:

Den skal stå på: 1 - fmMatchEntryComplete