Avatar billede manu_4ever Nybegynder
17. maj 2009 - 21:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilke PC specs for at spille Counter Strike

Jeg skal have brugt nogle af min nevøs konfirmationspenge på en bærbar coputer.

Den skal bruges til almindelig skolebrug mm. samt til at spille Counter Strike på.

Men hvilke specs skal computeren have som minimum for at kunne trække dette spil?
Avatar billede julemandenb Nybegynder
17. maj 2009 - 21:07 #1
Det vil altid stå bag på spillet,

Min stationær kan køre CS 1,6 med

512 MB Grafikkort og 512 MB Ram ;D
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
17. maj 2009 - 22:11 #2
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. maj 2009 - 22:15 #3
Som udgangspunkt kræves der ikke meget for at spille Counter Strike.
Men der findes 2 slags Counter Strike:
Counter Strike 1.6 og Counter Strike: Source.

Men man skal ikke købe noget der i specifikationer bare lige kan trække Counter Strike.
Man er nødt til at tænke fremad, specielt når det gælder bærbare, da man ikke her har samme opgraderingsmuligheder som på en stationær pc, og det kunne jo tænkes at han gerne ville spille andre spil, der måske var mere krævende hardwaremæssigt :)

Hvor mange penge må der bruges?
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. maj 2009 - 22:24 #4
Det skal lige bemærkes, at de systemkrav er til standars Source spillet - dertil findes mods (gratis spil, der kan spilles hvis man har Source) og kravene til disse kan variere.

Tag f.eks. Half Life 2 der har samme systemkrav som Source, men har man en pc der opfylder de anbefalede krav og installerer Half Life 2 - Lost Coast så kan maskinen have lidt problemer med at trække det ordentligt.

Derfor: Køb en maskine der er stærkere end det der behøves - det betaler sig bedst!
Avatar billede manu_4ever Nybegynder
18. august 2010 - 13:19 #5
Lukket
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. august 2010 - 20:41 #6