Avatar billede charley78 Novice
17. maj 2009 - 18:15 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

underlig hvid kant virker umulig at fjerne

Oppe i banneret på flg. side http://www.yes-yes.dk/digebo/digebo.html ligger en irriterende hvid kant.

Nogle gode forslag til hvordan man fjerner den? - ja, som det fremgår ville jeg have sværget på at jeg hart fjernet den, fx v brug af viskelkæder, men også ved at tegne ovenpå, og lige lidt hjælper det.
Avatar billede grafik-anders Mester
17. maj 2009 - 18:25 #1
Det er fordi, du ikke kan bruge transparens i GIF-filer på samme måde, som du kan i photoshop-filer. Transparens i GIF-filer er enten/eller - altså du kan ikke lave bløde overgange. Du er nødt til at lave dit grafikelement på samme brune baggrund, som du bruger på din hjemmeside og så skære det ud med hård kant. Jeg ved godt, at du selvfølgelig har et mønster i baggrunden, men hvis det bare er en tynd kant, så tror jeg faktisk ikke, at man kommer til at se det.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. maj 2009 - 18:50 #2
Når man gennem noget grafik som gif med transperant baggrund i photoshop skal man sætte enbaggrundsfarve, ellers vælger den hvid som default. Du kan med andre ord ikke lave transparante billeder der kan sidde på alle baggrundsfaver.

Det er klart at hvis dine giffer skal sidde på en mørk baggrund, vil det se bedre ud at den baggrundsfarve du har valgt når du gemmer giffen er mørk selvom den ikke nøjagtig passer til den farve den sidder på
Avatar billede charley78 Novice
18. maj 2009 - 18:41 #3
tak begge to!