Avatar billede hkf0305 Nybegynder
16. maj 2009 - 23:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ODBC connection mod en MySQL database

Hej.
Er det muligt at trække data ud fra en MySql-database på en One-Com-hostet hjemmeside via af en ODBC-connection på min lokale maskine?
Hvis ja - hvordan griber man det an? (Har forsøgt forskelligt, men uden held)
Avatar billede komputerdk Mester
17. maj 2009 - 00:32 #1
med en mySQL connector kan du sætte det op..

http://dev.mysql.com/downloads/connector/odbc/5.1.html

virker fint med Gigahost og lokal computer.. dog kan man ikke lave en tabeloprettelsesforespørgsel til mysql serveren
Avatar billede hkf0305 Nybegynder
17. maj 2009 - 00:43 #2
Hej komputerdk.
Tak for svaret.
Jeg har godt den side, du linker til, og jeg har oprettet både en 5.1 og 3.51 version af en MySQL-ODBC, men jeg får en kode:10060 fejlmeddelelse, når jeg tester forbindelsen mod DB'en.
Jeg ved ikke, om One-Com har en begrænsning, der går, at de ikke tillader remote adgang til deres MySQL-server?
Har i øvrigt også prøvet mod webdomain-hostet side, også uden held.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2009 - 02:37 #3
Det kræver at port 3306 er åben i web hotellets firewall og at dit MySQL brugernavn har adgang til at connecte fra andre noder end web hotellets web server.

Jeg kan ikke umiddelbart se på one.com's FAQ om de tillader det. Så jeg tror at du skal emaile deres support og spørge.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
17. maj 2009 - 11:44 #4
Som default er det kun tilladt at tilgå en MySQL database fra samme server, og de fleste webhoteller tillader af sikkerhedsgrunde ikke andet.

Men som Arne påpeger, bliver du nødt til at kontakte One for at høre hvad de tilbyder ;)
Avatar billede hkf0305 Nybegynder
17. maj 2009 - 12:47 #5
Hej og tak for svarene. Jeg vil kontakte One og høre, hvad de har at sige til deres forsvar med hensyn til adgangen til min MySQL-DB.

En alternativ løsning kunne være, at man schedulerede en auto-export på dagsbasis af databasen til en ftp-server, men jeg har ikke kunnet se nogen scheduleringsmuligheder i MyPhpAdmin. Men alt det må One kunne svare på.
Avatar billede komputerdk Mester
17. maj 2009 - 14:46 #6
Måske et dumt spørgsmål.  Men hvad er det du prøver at forbinde til serveren (access? )
Jeg kender ikke lige one , men hvilket ip forbinder du til  og er det et du har fået af one ?
Mener ikke at du kan køre et job andet manuelt hos one da det kræver fx cron.
Avatar billede hkf0305 Nybegynder
17. maj 2009 - 15:01 #7
Jeg har forsøgt at forbinde til den IP, som oplyses i PhpMyAdmin, altså IP'en på MySQL-DB'en - (jeg har også prøvet med det servernavn, som oplyses i den Joomla, som ligger på siden). Jeg har indtil videre kun testet ODBC'en og altså med fejl. Det er i sidste ende et BI-værktøj (Qlikview), som skal have adgang.
Avatar billede hkf0305 Nybegynder
18. maj 2009 - 10:33 #8
Det er af sikkerhedsgrunde ikke muligt at opkoble mod mysql-DB'en via en ODBC på de web-hoteller, jeg bruger.
Men man skulle med et php-script kunne exportere DB'ens indhold over i en csv-fil, som man derefter automatisk exportere til sin lokale maskine.
Jeg kender ikke noget til php-programering. Er det en enkel ting at skabe dette php-script?
Avatar billede komputerdk Mester
18. maj 2009 - 11:04 #9
Der findes sikkert masser af dem.. du kan se nogle her:

http://www.hotscripts.com/category/php/scripts-programs/database-tools/page:1

her er der et som vist kan gøre det til CVS

http://www.mt-soft.com.ar/2007/12/21/csv-dump/

well php'en laver bare en sql streng. phpmyadmin er lavet lidt på samme måde (Der kan man også exportere data til fil)
Avatar billede hkf0305 Nybegynder
01. september 2010 - 21:25 #10
Kom aldrig videre med projektet.