Avatar billede dizox Nybegynder
16. maj 2009 - 14:36 Der er 6 kommentarer

Problemer med lydkort i Windows 7

Hey Eksperter..
Jeg har lige for lidt siden installert Windows 7 på min computer.
Problemet er mit lydkort. Har lyd og det hele og kan også godt afspille de fx. ting. Men vil meget gerne have det styre program der hører med til mit lydkort som er et Realtek HD Audio. Da jeg har tilsluttet et 5.1 system og kun har lyd i Front højtaler.
Ved jeg skal bruge programet til at styre det med så jeg kan sætte det om. Har prøvet at hente det fra Realtek's hjemmeside men det hjalp ikke har også hentet lydkorts driver derinde. Og ja har også mit Bundkorts cd men der siger den bare at det ikk understøtter dette styresystem. så leder såkaldt efter disse driver inkl. dette program hvor man kan gå in og sætte det op til at spille 5.1 eller 7.1 eller 2.0 o.s.v.

Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig så jeg slipper for at ryge tilbage til XP :)

På forhånd tak
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
16. maj 2009 - 14:49 #1
Hejsa.....

Har ikke selv oplevet nogen probs med Win7, men har du evt. prøvet at hente Vista-drivere til dit lydkort fra RealTek? Eller har de lavet Win7 drivere allerede?
Jeg har godt nok ikke hverken 5.1 eller 7.1 til min pc, men har selv Realtek lydkort, og kan se at jeg har mulighed for at tilslutte surround.

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede dizox Nybegynder
16. maj 2009 - 15:01 #2
Ja har hentet dem til Vista fra deres hjemmeside.. Hmm Har også mulighed for at tilslutte det men så er det Windows der styre det og der kan man ikke sætte de forskellige ting op i . Det skal være det der program der hører med til :P

Kan du evt. ligge link ?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
16. maj 2009 - 16:05 #3
Hvilket motherboard/bundkort har du? Er det en færdigkøbt maskine eller en selv-bygger?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
16. maj 2009 - 16:09 #4
I dit kontrolpanel har du ikke en der hedder: Realtek HD Audio Manager ? Det har jeg nemlig.......
Avatar billede dizox Nybegynder
16. maj 2009 - 17:25 #5
Det er et Asus :) den er bygget selv :P ser lige a :P
Avatar billede dizox Nybegynder
16. maj 2009 - 17:42 #6
Nej har ikk noget imit kontral panel :S