Avatar billede mikaeljb Nybegynder
16. maj 2009 - 13:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lyden hakker når volumen er skruet op på computer og anlæg.

Hej, jeg har på det sidste haft problemer med min lyd, som er forbundet fra computeren til anlægget.
Når jeg hører høj musik så er problemet at musikken hakker, lyden forsvinder et øjeblik også kommer den igen også hakker den igen, indtil jeg skruer ned.
Jeg har computeren forbundet til anlægget, og det har altid virket fint, jeg har dog et forlænger jackstik fra computeren på 1 m, ca. som anlæggets ledning er forbundet til.
Har bare ikke haft det her problem før. Nogen der kan hjælpe ?

Mvh. Mikael.
16. maj 2009 - 13:44 #1
For 144'ende gang -> skal vi gætte:
Win98, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

Hvilket afspiller program ? Version ?

Musik fra 'hvor' ?
CD ?
MP3 ?
iTunes ?

---

Er det _kun_ når du skruer godt op (høj musik) ?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
16. maj 2009 - 13:48 #2
Hej..

Virker lyden på computeren ?

Hvilken styrer system bruger du ?

Hvis du bruger "VISTA"..

Højre klik med musen på lyd ikonet og "afspilning enheder" +
og så skal du lige trykke en gang på den lyd enhed -
dernæst "egenskaber" + "avancerede"

Her kan du lave Bit/Hz om (som du lige selv må prøve dig frem).

Eks. prøv at lave den om til (24 bit 48000 Hz)..
Avatar billede mikaeljb Nybegynder
21. maj 2009 - 09:56 #3
Det er win 7.
Lyden virker på computeren og det er kun når jeg spiller højt den lagger..
Bruger winamp v5.36 build beta (x86) aug 21 2007
Og det er mp3.
Har prøvet og ændre det fra 16 bit til 24 bit.. stadig det samme.
Avatar billede mikaeljb Nybegynder
21. maj 2009 - 10:00 #4
ja kun høj musik
Avatar billede mikaeljb Nybegynder
26. maj 2009 - 22:55 #5
Var åbenbart noget der var slået fra på anlæget..