Avatar billede chrfoss Nybegynder
15. maj 2009 - 00:12 Der er 3 kommentarer

Antal i indkøbskurv

Hej.

Vi har en indkøbskurv hvor man kan tilføje varer. Denne bliver genereret således:

INSERT INTO indkøbskurv (varegruppe, productID, antal) VALUES(heste, 1, 100);

Hvis man fx vil købe 100 heste.

Hvis jeg så vil købe 100 heste til (sådan at antal=200) via tryk på den samme "Tilføj vare"-knap hvordan kan jeg nemmest gøre det?

Mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
15. maj 2009 - 04:01 #1
UPDATE indkøbskurv SET  antal=antal+100 WHERE varegruppe='heste' AND productID=1
Avatar billede chrfoss Nybegynder
15. maj 2009 - 11:52 #2
Ja, men det er jo kun hvis du kender de 100 .. Det er dynamisk indtastet fra en form.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. maj 2009 - 03:04 #3
Ja.

Væridierne i den SQL streng (100, 'heste' og 1) skal jo erstattes af de rigtige værdier.

Syntaxen for det afhænger lidt af hvilket programmering sprog og hvilket database API du bruger.