Avatar billede zubmit Nybegynder
14. maj 2009 - 23:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

windows cd kan ikke starte op

Hej eksperter.

Jeg har hjulpet en ven med at formatere hans computer.
Under formatereingen går computeren i hak og da jeg genstarter den vil den ikke boote fra cd'en af. Jeg har prøve at sætte cd/dvd drevet til at være det første der skal bootes på.

Jeg får kun denne meddelse: Fejl i opstart af operativsystemet. prøv at genstarte.
Avatar billede azerty Juniormester
15. maj 2009 - 00:14 #1
Du kan prøve at fjerne alle partitioner med Delpart eller Killdisk:

http://geocities.com/herberthumlebi_boot_cdrom/
Avatar billede azerty Juniormester
15. maj 2009 - 06:05 #2
Bemærk: Du behøver ikke nødvendigvis at slette alle partitioner med Delpart eller Killdisk.

Med Killdisk kan du overskrive al data i en enkelt partition uden at ødelægge partitioneringen. Dette kan have betydning, hvis du har flere partitioner på harddisken, og hvis det kun er XP's partition, der er problemer med.
15. maj 2009 - 06:40 #3
"... Fejl i opstart af operativsystemet. prøv at genstarte ...." - er du 100% sikker på at der her opstartes på CD'en ???

PS: Er det [Windows7] der er tale om ?
Avatar billede zubmit Nybegynder
15. maj 2009 - 21:32 #4
Windows xp var det styresystem der var installeret på computeren.
Jeg slettede partitionen og installerede en ny, men under formatereingen gik computeren ned og derefter har jeg ikke kunne få den til at boote fra cd drevet. Jeg har prøvet med xp cd og med windows 7 dvd.

Jeg 100% sikker på at jeg booter fra cd-drevet.
16. maj 2009 - 09:31 #5
*S* Prøv UDEN CD i PC'en ... Så siger/skriver den nok det samme...

Generelt ->
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation-side2.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-opsaetning.htm

http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
Avatar billede zubmit Nybegynder
17. maj 2009 - 19:49 #6
Der har ingen internetforbindelse været da jeg formaterede den eller da jeg startede den op. Er der ikke en anden måde?
17. maj 2009 - 22:07 #7
... Vi skal lige have problemet delt på midten *S* ->
Prøv UDEN CD i PC'en ... Så siger/skriver den nok det samme...

Simpelthæng om du er 100% sikker på at det er CD'en der forsøges at starte op på ... OG det er den rigtige (bootbar) CD er er isat...
Avatar billede zubmit Nybegynder
17. maj 2009 - 23:07 #8
Den siger det sammen med eller uden CD i. Den er den rigtige Windows XP cd. Så har jeg Windows 7 på dvd som der skulle installeres på computeren når jeg havde formateret og opretten en ny partition.
18. maj 2009 - 06:29 #9
.... så ER det jo ikke CD'en der startes op på *S* !!!
Avatar billede zubmit Nybegynder
19. januar 2011 - 22:39 #10
yep
Avatar billede zubmit Nybegynder
19. januar 2011 - 22:40 #11
yep