Avatar billede jacobwaage Nybegynder
14. maj 2009 - 21:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fejlmeddelelse ved update af BIOS

Hej,

Jeg skal opdatere min BIOS på min spritnye computer, da mit motherboard og CPU ikke snakker så godt sammen. Har fundet den rigtige fil (http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/BIOS_Model.aspx?ProductID=3038) og forsøgt at opdatere BIOS'en med flash-hukommelse, men efter installationen melder den "BIOS ID CHECK ERROR".

What to do?
Avatar billede jacobwaage Nybegynder
14. maj 2009 - 21:10 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2009 - 22:09 #2
Så vidt jeg kan se hedder dit bundkort GA-MA77T-UD4P men du linker til GA-MA790X-UD4P?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2009 - 22:11 #3
GA-MA77T-UD4P kan jeg slet ikke finde på gigabytes hjemmeside...?
Avatar billede jacobwaage Nybegynder
14. maj 2009 - 22:13 #4
Ifølge min faktura er der tale om GA-MA790XT-UD4P
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2009 - 22:19 #5
På dit link står der noget andet...
Hvad siger HWinfo det hedder?
ftp://ftp.elf.stuba.sk/pub/pc/utildiag/hw32_240.exe
Avatar billede jacobwaage Nybegynder
14. maj 2009 - 22:23 #6
HWinfo er enig i at det er et GA-MA790XT-UD4P. Der er åbenbart en fejl på MM Visions website..
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2009 - 22:37 #7
´Beskriv hvordan du opdaterer...
Avatar billede jacobwaage Nybegynder
14. maj 2009 - 22:47 #8
Har udpakket opdateringsfilen i roden på det frisk-formaterede CF-kort og via en kortlæser monteret det i USB-porten. Herefter genstart, trykke "END" under opstarten og ind i flash-menuen. Her vælger jeg update BIOS og efter den har læst filen ind, kommer fejlmeddelelsen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2009 - 22:50 #9
Du har muligheden for at prøve med @Bios.
Ligger nok på cdrom til bundkort.
Avatar billede jacobwaage Nybegynder
14. maj 2009 - 23:43 #11
Glimrende - nu har jeg fået tempo på maskinen! @BIOS med online update var løsningen. Hvordan giver jeg dig point?

Jacob
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. maj 2009 - 12:53 #12
Ved at acceptere dette svar :)