Avatar billede 1struds Nybegynder
14. maj 2009 - 13:24 Der er 5 kommentarer

Hvilken hjemmeside skal jeg vælge.

Hejsa.
Jeg skal oprette min egen hjemmeside primært for at dele videoer og powerpoint præsentationer med mine forretningsforbindelser (så de altid har den nyeste version) spørgsmålet er blot hvad skal jeg vælge, jeg kan ikke programere så det skal være simplt eks som 123hjemmeside.dk og gerne på dansk :-)
Avatar billede igoogle Forsker
14. maj 2009 - 13:30 #1
Vil forslå at du opretter et wordpress eller lignende baggrund site, det kræver ingen eller næsten ingen evner for at kunne få til at virke godt
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2009 - 09:19 #2
Ellers har både b-one & surftown osv. nogen mini CMS man kan anvende via deres admin paneler og på den måde få en hjemmeside op og stå.

Men det er rigtigt som igoogle skriver at Wordpress eller Joomla eller andre lign gratis CMS nemt kan sættes op og få det til at spille.
Med et sådan system vil du typisk have mange muligheder for udvidelse af siden og nye muligheder løbende. Man kan jo hurtigt få nye ideer og vil udvide sin hjemmeside eller give mere funktionalitet til brugerne.
Avatar billede igoogle Forsker
15. maj 2009 - 09:23 #3
kan tilføje at der er mange udbyder der har one click installationer af disse cms systemer.

surftown.dk
one.com
Avatar billede WebWoman Nybegynder
22. maj 2009 - 08:48 #4
Vær opmærksom på, at One-click-installationer får det til lyde nemt. Reelt er der dog tale om, at one-click-installationen klarer en del af processen, der tager få minutter for den erfarne.

Når programmet er installeret (one-click eller ej), skal der bruges en del tid og viden på at få det til at fungere optimalt. Og det kan selv en nybegynder klare - med masser af tid, hjælp og tålmodighed.

Verdens bedste Formel-1 kører var begynder engang :-)
Men har har også brugt timer og træning, for at kunne gøre det godt.

En nybegynder laver mange fejl og bruger uforholdsmæssigt lang tid på at få det til at fungere optimalt. Det betyder ikke så meget, hvis det er til hobby-brug. Men skal det bruges professionelt og i erhvervsmæssig sammenhæng, vil det være tilrådeligt at få hjælp til i hvert fald en del af processen.

Mange venlige hilsner
Lisbeth Scharling

http://www.webwoman.dk/
Avatar billede balmisse Nybegynder
03. juni 2009 - 22:42 #5
Jeg kan ikke nok understrege vigtigheden af at lave det på dit eget domæne fra starten af. Hvis 123hjemmeside eller lign. vælger at lukke er al din web autoritet tabt, og du skal til at bygge det hele op igen.

Skal filerne være tilgængelige for alle, og hvilken størrelse drejer det sig om?