Avatar billede kardinalen Novice
14. maj 2009 - 12:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Keywords i Bridge kontra Lightroom

Jeg har alle mine billeder organiseret ved hjælp af keywords i Bridge CS4.
Jeg har nu anskaffet mig Lightroom 2.3 fordi at den er endnu bedre end Bridge til at styre billeder i, samt nogle andre smarte ting.
Men nu har jeg til min rædsel set at de keywords, som jeg har tilføjet mine billeder i Bridge ikke kan ses i Lightroom og hvis jeg tilføjer keywords i Lightroom så kan Bridge ikke se dem.
Det kan da vel ikke passe at 2 nye programmer fra Adobe, ikke kan arbejde sammen ?
Alle min billeder er i formatet DNG.
HJÆLP !!!
Avatar billede prodic Mester
14. maj 2009 - 13:21 #1
Sjovt nok ser det ud til, at billeder der bliver taggede med keywords i Lightroom ikke bliver læst af Brige før filerne bliver eksporterede.
Billeder der er taggede i Bridge har jeg dog ikke problemer i Lightroom.
Dog ser det ud til at Lightroom sjovt nok ikke automatisk opdaterer - først når de bliver importeret.

Spændende.
Avatar billede prodic Mester
14. maj 2009 - 13:43 #2
Lidt indledende info vedr. emner:
http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?t=20446
Det ser umiddelbart ud til at løse problemet - som ser ud til at stamme fra netop DNG-formatets manglende sidecar-fil.
Ja man lærer vel noget hver dag.
Avatar billede kardinalen Novice
14. marts 2010 - 01:14 #3
Lukker