Avatar billede coool.dk Nybegynder
13. maj 2009 - 22:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hotswap disk Dell PowerEdge 2650, + Remote access

Nu har jeg fået fingre i en dell poweredge 2650 som kører raid 5, når så en dag en af mine diske fejler, og jeg skal skifte den ud (jeg kørere CentOS 5.2 på den) hvad gør jeg så? Der står i dell's brugs forvirring at jeg skal sætte disken offline, hvordan pokker bære jeg mig ad med det?!

samme tid er der sådan et remote access kort i den? er det totalt ubrugeligt eller? hvordan pokker får jeg adgang til det?!

Vh Sonny
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2009 - 08:04 #1
Hvad i alverden laver du med en server, hvis du ikke kender til de mest basale ting?
Avatar billede coool.dk Nybegynder
14. maj 2009 - 10:49 #2
Forsøger virkelig at behærske mig nu. Jeg HAR Læst alt hvad dell har at tilbyde af materiale, der står NADA om noget som helst, jo, der står at man skal sætte disken ofline, og de henviser til ens styreresysetems brugsanvisning, nu har jeg så brugt 6 stive timer på google på at finde ud af det, og lige langt er jeg nået! så har et akronym med 4 ord til dig: STFU!
Avatar billede coool.dk Nybegynder
14. maj 2009 - 10:59 #3
udklip fra dells manual:

Take the hard drive offline and wait until the hard-drive indicator codes on the drive carrier signal that the drive may be removed safely (see Table 3-6).

http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/pe2650/en/sm/remove.htm#1043865

Nu kan alle jo ikke være know it all guruer VEL
men endnu en gang tak for det meget konstruktive svar! "john_stigers"
Avatar billede hottadpole Nybegynder
14. maj 2009 - 11:05 #4
==> coool.dk Jeg kan forstå din frustration, men dit akronym er ilde valgt. Nok ikke særlig befordrende for videre hjælp.
Avatar billede coool.dk Nybegynder
14. maj 2009 - 11:15 #5
nej det er jeg også næsten klar over.. - but thats life.. vil bare så absolut ikke finde mig i sådan noget... jeg har en EKSTREM lang lunte normalt, men det der, det gik lige over hvad jeg vil finde mig i.
Avatar billede coool.dk Nybegynder
14. maj 2009 - 12:07 #6
http://lists.us.dell.com/fom-serve/cache/102.html filen der skal installeres kan hentes her:
http://ftp.us.dell.com/scsi-raid/afa-linux-app-A01.tar.gz der er en meget gennemgribende guide til hvordan man skal gøre.!
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2009 - 12:28 #7
Jeg undrede mig bare højlydt, men godt du fandt ud af det...