Avatar billede blank2002 Nybegynder
13. maj 2009 - 20:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bærbar er blevet meget sløv efter opgradering til SP3

Hej,
Jeg har fornyligt opdateret til SP3 og har herefter oplevet en betydelig nedgang i PC'ens performance. Jeg har forsøgt geninstallation af Windows XP, men lige så snart SP3 bliver lagt på, bliver den totalt sløv.
Er der nogen derude, som har oplevet det samme og evt har en løsning på problemet?
Ved godt jeg bare kan lade være med at opdatere til SP3, men det er jo ikke meningen.
På forhånd tak
Avatar billede Jensen DK Novice
14. maj 2009 - 07:08 #1
Det er ikke normalt at den bliver langsom når man indstallere SP3 tværdigmod skulle den blive ca 10% hurtigere.
Vil foreslå at du laver en slipstreamet CD med XP og SP3 så de bliver indstalleret samtidig, du kan se her hvordan man slepstreamer en CD.
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.technipages.com/slipstream-windows-xp3-cd.html&sa=X&oi=translate&resnum=5&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dslipstream%2Bxp%2Bpro%2Bsp3%26hl%3Dda%26sa%3DG

Hvor meget ram har du i maskinen? du skal som mininum 1GB ram i.
Avatar billede peet-49 Novice
14. maj 2009 - 09:10 #2
Med SP3 bliver den langsommere, når der ikke er fysisk hukommelse nok.
Avatar billede blank2002 Nybegynder
21. august 2009 - 10:19 #3
Silbidor, beklager at jeg først vender tilbage nu med svar. Jeg har nu lavet en Unattended windows CD og er igang med at installere på ny.
På nuværende tidspunkt ser det godt ud. r begyndt at installere drivere og CPU ydelsen ser fornuftig ud. Men jeg kan se at der er en proces der hedder "services.exe" som en gang imellem går helt amok og slugger en stor del at CPU kraften. Men dette er vel iorden, her under installationen.
Jeg vender tilbage, når jeg er helt færdig. På forhånd tak
Avatar billede blank2002 Nybegynder
21. august 2009 - 10:20 #4
Silbidor, beklager at jeg først vender tilbage nu med svar. Jeg har nu lavet en Unattended windows CD og er igang med at installere på ny.
På nuværende tidspunkt ser det godt ud. r begyndt at installere drivere og CPU ydelsen ser fornuftig ud. Men jeg kan se at der er en proces der hedder "services.exe" som en gang imellem går helt amok og slugger en stor del at CPU kraften. Men dette er vel iorden, her under installationen.
Jeg vender tilbage, når jeg er helt færdig. På forhånd tak
Avatar billede peet-49 Novice
21. august 2009 - 10:30 #5
SP3 kræver mere ram end SP2
Avatar billede Jensen DK Novice
21. august 2009 - 13:24 #6
Jeg har på en af mine maskiner kun 1GB ram, og den er lige så hurtig som den med 3 GB ram,så det holder ikke altid peet-49.
Avatar billede peet-49 Novice
21. august 2009 - 14:02 #7
Med 1Gb er der heller ingen probs med SP3, men mange ældre har kun 256/512, så er der stor forskel, jeg har da opgradet min. 200 i år.
Avatar billede blank2002 Nybegynder
21. august 2009 - 14:38 #8
Hold da op det har hjulpet. Nu bruger den næsten ikke noget processor kraft mere som før. Jeg kan oplyse at den kun har 1GB RAM og det kører åbentbart fint. Sjovt hvorfor den kører bedre når man laver en slipstream CD med XP og SP3, men det virker ihvertfald.

Tusind tak for hjælpen. Smider point til dig silbidor.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. august 2009 - 06:26 #9
Helt fint at der kom noget godt ud af al besværet.