Avatar billede mre Nybegynder
13. maj 2009 - 10:47 Der er 3 kommentarer

C5 version 4.0 på SQL 2008 server

Hejsa
Vi har nogle problemer med at ordre og tilbud af og til ikke er beregnet korrekt.
Umiddelbart kører det hele rigtigt godt og alle er glade. En gang imellem sker det dog at beløbene ikke passer ved udskrift af ordrebekræftelse, men man kan så bare udskrive igen, så stemmer det. For mig virker det som om et eller andet ikke er skrevet i DB.

Vi har et konsulenthus til at kigge lidt på det, men de river sig også lidt i håret og er vendt tilbage med at Microsoft ikke supporterer C5 4.0 på en SQL server 2008 - vi leder stadig videre og både konsulenthus og os selv er ikke overbevist om at det skyldes SQL  serveren.

Er der nogen her i gruppen der kan fortælle mig om C5 4.0 er ustabilt på en SQL server 2008 - alt kører jo egentlig perfekt!?

Eller er her nogen som har lignene problemer med C5 ved udskrift af tilbud / ordre?

Med venlig hilsen

Michael Rasmussen
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2009 - 17:44 #1
Jeg er ved at efterforske et ligende problem: Her sker det også en gang i mellem at den sidste linie ikke bliver talt med i totalen på fakturaen.

Installationen er ikke helt den samme: C5 4.0 på SQL 2005
Avatar billede mre Nybegynder
14. maj 2009 - 09:12 #2
Hejsa
Jeg har kigget lidt i diverse kerrnel newletters osv.
Det virker som om at den kerne vi kører på ikke er helt stabil (4.0 SP1 #22 HF001 Build 480), trods det at vi egentlig aldrig har haft problemer med den.

Kan det mon give ming at opgradere kerne til en nyere version - af kerne - altenativt opgradere til C5 version 2008 ?

Jeg ved ikke om BugId: 19714 kan have noget at sige ?

Med venlig hilsen

Michael
Avatar billede GlobaCon Nybegynder
22. juni 2009 - 17:45 #3
Hej Mre og Rahp

Jeg har siddet og ledt lidt efter det BugId du oplyser og har fundet frem til følgende: http://xpi.dk/wp-content/uploads/newsletter-kernel-c5.pdf

Beskrivelsen af BugId'et er følgende:
Performance issue. Performance improved when writing to temporary tables implemented as Tmp_in_Native.

Fejlen gør at C5 skriver langsomt i databasens temp kartoteker og det kan godt tænkes at være skyld i at dine beløb ikke altis passer ved udskrift af ordrebekræftelsen. Da disse måske ikke er opdateret lige så hurtigt/korrekt inden den når at danne udskriften.

Denne fejl skulle efter hvad jeg har kunne læse mig ud af være rettet i version 2008.

Jeg tror godt at dit problem kunne løses ved at opgradere til en version 2008.

Med Venlig Hilsen

Bent B. Pedersen
GlobaCon - Din Microsoft C5 specialst