Avatar billede ch007 Nybegynder
13. maj 2009 - 10:21 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

USB Hub m/u. strømforsyning

Jeg har læst om USB Hub med og uden egen strømforsyning.

Jeg kan læse at med strømforsyning er bedst, da man sikre at enhederne man tilslutter få tilstrækkelig strøm og derved kan arbejde hurtigst.

Når man køber en USB Hub med power adapter, man kan så tilslutte den uden også? Vil den virke?

Hvis ja, hvad sker der hvis enhederne (fx ekstern harddisk) ikke får strøm nok? Virker de bare ikke i situationen, kører de langsommere eller tager de skade?
Avatar billede snowball Novice
13. maj 2009 - 10:45 #1
Ja, den vil virke uden strømmen er tilsluttet, men så skal de jo blot deles om den smule strøm én port kan levere.

Umiddelbart vil jeg ikke mene at enhederne kan tage skade hvis de får for lidt strøm. Jeg har prøvet det med at sætte 2 webcams til den samme hub. Uden ekstra strøm så virkede det ene webcam blot ikke - enten slet ikke eller også var billedet meget dårligt.
Avatar billede fazer Nybegynder
14. maj 2009 - 21:39 #2
Hvis man overbelaster USB porten risikere man at man brænder USB Porten af. Jeg har fået afvide at der er nogle PC'er som fr.eks, ikke kan forsyne et 3g modem fra en USB port. Og er i det samme blevet advaret mod kun at bruge 1 USB port til mit 3G modem, da det kan brænde porten af.
Avatar billede ch007 Nybegynder
20. maj 2009 - 16:33 #3
Snowball, smider du et svar?