Avatar billede handberg2 Nybegynder
12. maj 2009 - 18:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forside med grafik med memoir klassen

Hej

Jeg skal have lavet en forside. Jeg anvender memoir klassen, Det jeg gerne vil er at lave et baggrundsbillede der fylder hele siden, hvor jeg kan lægge alt det andet (titel, et andet billede, forfattere, ect.) henover.

Har googlet lidt rundt omkring, men kan ikke rigtig finde en god beskrivelse af det til memoirklassen.

Kan folk herinde assistere?
Avatar billede aliaz Nybegynder
12. maj 2009 - 18:50 #1
Jeg ville nu lave hele forsiden i et program til formålet (Photoshop, Illustrator etc.) inkl. titel, tekst osv. og så bruge \includepdf{<filnavn>} til at inkludere filen i din master-fil eller evt. combine forsiden med din øvrige rapport senere med Adobe Acrobat. Hvis ikke du ønsker det, men blot et baggrundsbillede som du beskriver, kan du benytte følgende:

\ThisCenterWallPaper{<målestok>}{<filnavn>}

Dette placeres så i din forside-fil eller før du inputter din forside. <målestok> sættes til 1, hvis billedet skal fylde hele siden. I din preamble skal du lige være opmærksom på at tilføje:

\usepackage{wallpaper}

Go fornøjelse!
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2009 - 20:38 #2
Godt forslag, jeg plejer bare at gå old-school og så anvende eso-pic, det er ofte den de nyere pakker bygger på.
Avatar billede handberg2 Nybegynder
13. maj 2009 - 08:26 #3
Det lyder som en god og simpel løsning det med wallpaperen.

Grunden til jeg ikke bare bruger includepdf, er at jeg har lavet en masse billeder med pstricks, og den pakke kan jeg ikke få til at virke med includepdf, noget med rækkefølgen tingene skal bygges i der conflicter.

jeg smider lige nogle point når jeg har fået det til at spille.
Avatar billede aliaz Nybegynder
13. maj 2009 - 09:11 #4
Det er nemlig en god og simpel løsning. Held og lykke med det og tak for points :)