Avatar billede totalpc Seniormester
12. maj 2009 - 11:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til nemt lille script

Opgave.

Jeg skal bruge autoimager til at resize alle billeder under mappen c:\...\billeder + undermapper. Autoimager kan desværre ikke oprette samme folderstruktur i dens output. Derfor skal min autoimagerkommando afvikles for hver eneste undermappe i min billede-mappe.

jeg forestiller mig noget ala:

Angiv startmappe : d:\dokumenter\billeder
Angiv outputmappe : x:\billeder

Find alle undermapper under billeder

Kør for hver undermappe:

autoimager /f startmappe+undermappe1 /resize blablabla /op outputmappe+undermappe1

autoimager /f startmappe+undermappe2 /resize blablabla /op outputmappe+undermappe2

osv..

kan det ikke laves rimelig simpelt?
Jeg kan bare ikke :)
Avatar billede totalpc Seniormester
15. maj 2009 - 13:14 #1
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2009 - 14:01 #2
Det kunne du så åbenbart alligevel.
Hvad kom du frem til?
Avatar billede totalpc Seniormester
10. juni 2009 - 14:27 #3
Jeg har ikke fået det løst. Hvis du har et bud så kom gerne med det, så opretter jeg et nyt spgm og giver point i...
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2009 - 14:43 #4
Det er lige meget med point. Men det er god stil at skrive hvad man kommer frem til hvis man selv finder en løsning på et problem man har oprettet spørgsmål på. Det kan jo komme andre til gode senere.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2009 - 14:44 #5
Jeg læste først lige nu, at du IKKE har fået det løst. Må jeg spørge hvorfor du så lukker tråden med et accepteret svar til dig selv?

:-)
Avatar billede totalpc Seniormester
10. juni 2009 - 14:46 #6
Fordi det havde ligget der 3 dage uden et eneste svar. Min erfaring i andre kategorier er at hvis der ikke er svaret indenfor nogle dage, så sker der ikke mere i tråden. Derfor gav jeg lidt op....
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2009 - 14:56 #7
Ok, fair nok.
Jeg skal ikke blande mig i dine tråde. Jeg har bare oplevet at nogle folk opretter spørgsmål og forventer en masse hjælp, men hvis de så finder de vise sten før andre når at svare, er de ikke villige til at dele erfaringerne og det er i mine øjne liudt kedeligt - specielt fordi man sagtens kan drage nytte af gamle tråde hvis man støder ind i et lignende problem på et senere tidspunkt.

Selv kan jeg godt finde på at skrive i tråde, der er langt mere end 3 dage gamle, men hvis din erfaring siger at der ingen hjælp er at hente efter 3 dage er det selvfølgelig fair nok :-)

God dag!
Avatar billede totalpc Seniormester
10. juni 2009 - 15:03 #8
Sådan har jeg i hvert fald tidligere oplevet det.
Jeg plejer at dele min løsning hvis der bliver fundet en..

Men du er ikke lige en script-haj der kan hjælpe mig?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2009 - 15:34 #9
Jeg kender desværre ikke autoimager.
Avatar billede totalpc Seniormester
11. juni 2009 - 10:15 #10
viden om autoimager er ligegyldig.
blot et cript der fyrer en kommando af for hver undermappe der findes under et givent bibliotek!
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2009 - 20:08 #11