Avatar billede serverservice Praktikant
12. maj 2009 - 09:24 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvilket dns webhotel er stabil?

Hej - jeg har min egen server og bruger dns fra servage hvor mine domains er registreret . der er desværre problemer på servage så jeg har brug for at flytte mine domains f.x til gratisdns eller anden udbyder.
Er gratisdns stabilt nok på længere sigt - det er bare dns jeg har brug for ...

Dennis
Avatar billede leif Seniormester
12. maj 2009 - 09:36 #1
Nu har jeg brugt GratisDNS en del år, du har 5 DNS servere som alle skal være nede for at dit domæne overhovedet ikke virker og de 5 servere står ikke på samme lokation og derved ikke samme forbindelse. Så det kan måske være at der er service på Administrationsinterfacet, ja, så kan du ikke lave ændringer men dit domæne virker stadig.

Jeg kan nævne at arto.dk bruger GratisDNS
Avatar billede serverservice Praktikant
12. maj 2009 - 10:01 #2
Problemet er nu at hele servae webhotel er offline -

Men jeg har alt på min egen server - så det er bare dns der skal virke perfekt.
Men jeg kan forstå at gratisdns er stabilt nok ?

Er der evt. mulighed for mail via webhotel på gratisdns ?
Det vil løse mit andet problem , da jeg også er uden mail siden i morges. Det samme gælder mine kunder og det er ikke tilfredsstillende.

MVH Dennis
Avatar billede 2c Nybegynder
12. maj 2009 - 10:02 #3
Har også brugt gratis dns, og har ikke haft nogen problemer.

Nu gætter jeg bare, men det gør vel ikke noget at dns serveren ikke er 100% stabil? De andre dns servere vil jo cache information i lang tid, hvis den skulle være gået ned.
Avatar billede serverservice Praktikant
12. maj 2009 - 10:03 #4
Underligt - jeg kan heller ikke få adgang til www.gratisdns.dk - den timer ud nu ???
Avatar billede leif Seniormester
12. maj 2009 - 10:11 #5
www.gratisdns.dk virker fint herfra
Avatar billede serverservice Praktikant
12. maj 2009 - 10:17 #6
Jo det gør noget at dns ikke er tilgængeligt - jeg peger jo mine domæner til min egen server. Og der er ikke adgang når dns er nede på mit webhotel.
Jeg ved ikke med gratisdns.dk - den ser også ud til at være offline nu ... ????
Avatar billede serverservice Praktikant
12. maj 2009 - 10:20 #7
Nå men min løsning bliver enten enavn.dk som jeg har fået anbefalet flere steder eller en dedikeret server et sted.

MVH Dennis
Avatar billede leif Seniormester
12. maj 2009 - 11:10 #8
Hvis du mener GratisDNS er Offline nu så tror jeg at jeg ville checke din internet forbindelse først, jeg sidder aktivt på GratisDNS lige nu både deres Forum, Web og Admin

DNS bliver cachet af udbyderne så fx. TDC ikke hele tiden kontakter GratisDNS når de vil slå arto.dk op, det gør de når TTL er udløbet.
Avatar billede 2c Nybegynder
12. maj 2009 - 11:16 #9
GratisDNS har også virket hele dagen for mig.
Avatar billede dstjulle Nybegynder
12. maj 2009 - 11:43 #10
ved godt det måske ikek har noget at sige men husk på at der går op til 24 timer før dit domæne virker når det ar sat ved Gratisdns.dk
Avatar billede leif Seniormester
12. maj 2009 - 11:58 #11
#10: Hvor får du de 24 timer ? Der er aktiveringstid hos DK-Hostmaster for nye domæner. Men der reloades nye domæner 4 gange i døgnet og ændringer af et allerede oprettet domæne foregå "on the fly"

Desuden er det ved skift af navneservere et overlap indtil at alle navneservere er opdateret ude i verden, men det handler om TTL, samt når du har oprettet det kan du allerede sætte dine records op så det kun er enten aktivering eller redelegering du venter på.
Avatar billede serverservice Praktikant
12. maj 2009 - 14:07 #12
Nå men - min konklusion er at servage ikke er stabilt nok - nu har deres domain været nede det meste af dagen.

Ved godt at spørgsmålet har ændret sig nu , men det er vel ok.

Jeg søger derfor en anden udbyder - overvejer enavn eller dedikeret server

Hvis nogle af jer kender et godt sted med dedikeret server må I gerne sige til. ?

Så vil jeg overveje at sløjfe min server og gemme den til bedre tider.
Avatar billede leif Seniormester
12. maj 2009 - 14:34 #13
Hvis det er http://www.servage.dk/ du mener er nede så kan jeg fortælle dig at den virker fint herfra samt jeg kan se forsiden af deres kontrolpanel.

GratisDNS til DNS håndtering (Og mener du stadig er deres side er nede må jeg sige at du skal have fat i din Internet Udbyder og forhøre dig om problemer hos dem da GratisDNS virker fint)

Dedikeret server er Tyskland en mulighed hvis du kan leve med den service og de forbindelser der er der ned til. Dedikeret server i Danmark kan godt blive en pebret fornøjelse. Jeg må indrømme jeg arbejder personligt selv med Co-Location løsninger hvor jeg som kunde stiller mig eget udstyr ud i et Hostingcenter
Avatar billede serverservice Praktikant
12. maj 2009 - 16:25 #14
Nå , men det var mig der havde et problem lokalt på netværket.
Jeg overvejer alligevel at udskifte hele puljen ud og få eet enkelet webhotel -

20 domæner og mail - ftp + php/mysql - flere databaser.

Jeg har fundet et tilbud med dedikeret server til 299,- pr måned ...
Avatar billede leif Seniormester
12. maj 2009 - 17:55 #15
Bare husk hvad du får for det og er der nogen trafik begræsninger ?
Avatar billede justrace Novice
14. maj 2009 - 19:00 #16
GratiDNS.dk, en fornuftig server, og en hurtig forbindelse er da ret nemt at have med at gøre.
Bortset fra el-regningen kan det sagtens lade sig gøre med en linux-distro.
Avatar billede leif Seniormester
03. juli 2009 - 20:06 #17
Er det lukketid ? Hvad hjalp dig videre ?
Avatar billede serverservice Praktikant
03. juli 2009 - 20:49 #18
Ja I må gerne komme med svar - jeg vil anvende gratisdns så vidt det er muligt for mig.

MVH Dennis
Avatar billede leif Seniormester
03. juli 2009 - 20:52 #19
Svar