Avatar billede a55830 Praktikant
11. maj 2009 - 15:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Watermark på oploaded billeder

Hej

jeg har en side hvor jeg gerne ville have at når billeder bliver vist kommer der automatisk watermark på.

Jeg vil helst ikke sidde og lægger det på selv , da det er flere der ligger billeder op.

kan man gøre dette......?
Avatar billede maniactor Nybegynder
11. maj 2009 - 16:06 #1
Du kan prøve at tage et kig på guiden her:
http://www.eksperten.dk/guide/1132

Ellers kan processen jo automatiseres lidt, så du kan watermarke 100-vis af billeder ad gangen. F.eks. med Picture Shark eller XNView.
Avatar billede diite92 Nybegynder
16. maj 2009 - 17:41 #2
hmm er det et php script ? lige for at være sikker på det ikke er mig der tror noget forkert her :P

i tilfællet det er så skal man jo bare lave om i den del hvor billede uploadingen står og tilføje den og rette den lidt til så den passer efter ens mening hvis det nu er en arto bruger vi taler om så er der jo under mapper for ens billeder
Avatar billede a55830 Praktikant
19. maj 2009 - 15:30 #3
problemet med at jeg "manuelt" skal watermarke billederne er at det er ikke mig der ligger alle billederne op og derfor er der en risiko for at der ligger billeder som ikke har et "mark" lidt for høj..

kan man ikke lave noget der ligger sig automatisk på når billedet vises????
Avatar billede maniactor Nybegynder
19. maj 2009 - 17:59 #4
Jo hvis du bruger PHP på din server, så kan du med GDLib.
Prøv at kigge lidt her:

http://www.dynamicdrive.com/forums/showthread.php?t=41490
http://codingforums.com/showthread.php?t=72317
Avatar billede a55830 Praktikant
26. maj 2009 - 14:03 #5
jeg køre ikke PHP men asp og asp.net

men ellers tak for det fine link