Avatar billede journeyman Nybegynder
11. maj 2009 - 12:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skift fra 2,4 GHz til 5GHz båndet

Hej

Jeg bor i et område med mange trådløse netværk. Jeg har mange kortvarige udfald i mit eget net, og mistænker de mange nabonetværk for at have skylden. Jeg har været inde og se på hvilke kanaler, der bliver brugt, men når man helst kun skal bruge hver 3. kanal hjælper det ikke meget.

Jeg overvejer nu at købe en dual-band router, for at kunne skifte til 5 GHz båndet. Jeg har ingen problemer med at finde en router, der kan arbejde på 5GHz båndet; men jeg synes ikke jeg kan finde et netkort, der kan modtage på 5GHZ båndet.

Jeg har kigget ved SHG og Århus Pc-Lager.

Så vidt jeg kan se bruger alle de netkort, der sælges 2,4 GHz båndet.

Er der nogen, der har nogle ideer?

På forhånd tak.....
Avatar billede a55830 Praktikant
11. maj 2009 - 14:26 #1
Alle netkort der kan køre N eller N-Draft køre på det
Avatar billede a55830 Praktikant
11. maj 2009 - 14:44 #2
Denne her kan

  Buffalo AirStation Nfiniti Wireless-N WLI-UC-G300N    Netværksadapter / IEEE 802.11b / IEEE 802.11g / IEEE 802.11n (draft) / 480 Mbps

Ca.Pris: 263 kr
Avatar billede a55830 Praktikant
11. maj 2009 - 14:46 #3
Men husk hvis du har bare EN der køre b eller g blive hele netværket ned graderet til b eller g , med mindre du har en router der kan dele nettet op i 2 netværk (Primær / Gæst) eller du kan sætte frq i opsætningen , det er der nogle der kan.
Avatar billede journeyman Nybegynder
12. maj 2009 - 09:16 #4
Hej a55830

Tak for svarene
Avatar billede a55830 Praktikant
19. maj 2009 - 15:32 #5
det var så lidt , det kan være meget forvirende med de nye standarder da de ikke skriver noget om GHz Eller MHz