Avatar billede krummel Juniormester
11. maj 2009 - 10:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

3 søljer og 1 kurve i diagram - hvordan?

Jeg skal præsentere 4 datasæt i et diagram i excel 2003. 3 søljer og en kurve.

Jeg markerer de 4 kolonner med data + værdier for x-aksen.

I diagramtype vælger jeg "Kurve - sølje på to akser" under fanen brugerdefineret. Den lave så 2 af datasættene til søjler og de andre som kurver.
Jeg kan vælge primær og sekundær akse på hvert datasæt, men kan ikke finde søjle/kurve.

Hvordan definerer jeg selv hvilke datasæt der skal være søjler og kurver?
Avatar billede j_andersen Nybegynder
11. maj 2009 - 11:45 #1
Du mærker een af graferne, som hvis du ændre formatering etc.
Når den er mærket op trykker du på Chart-ikonet.
Nu kan du ændre Graftype, KUN for denne graf/serie.
Avatar billede j_andersen Nybegynder
11. maj 2009 - 11:48 #2
Sorry, det var forkert,

Når du har mærket en graf op, højreklikker du på musen, og vælger Chart type.
Nu ændres typen kun for den valgte graf/serie
Avatar billede krummel Juniormester
11. maj 2009 - 12:03 #3
Super, det virker - synes ellers jeg havde forsøgt det.

giv svar
Avatar billede j_andersen Nybegynder
11. maj 2009 - 12:18 #4
Godt du kunne bruge det !