Avatar billede Deathray Nybegynder
11. maj 2009 - 00:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Savner CRT - Kan CRT "effekten" fås ved nogle LCD?

Fladskærme er praktiske. Men dem jeg har afprøvet duer simpelthen ikke til gaming. Jeg var hjemme hos en kammerat og vi startede op for Counter-Strike. Han har en CRT skærm. Nøj! Jeg savner den fornemmelse når man drejer musen og det kommer bare med det samme! Så jeg har tænkt mig at købe en ny LCD hvis man kan få den samme performance som på en CRT. Men hvad er det egentlig helt præcis man skal kigge efter? Hz eller ms? Hvilke produkter findes der hvis man har et budget på 1.700 kr. ?
Avatar billede haverslev Novice
11. maj 2009 - 08:55 #1
Du skal købe "gamer" lcd skærm - i store træk er det blot LCD skærme der har en responstid på max 3ms

F.eks Samsung eller ViewSonic

Samsung i 22"
http://compuland.dk/hardware/monitor/tft_22/samsung_22_tft_syncmaster_t220_wide_tft_300c_50176_da.html

ViewSonic her i 19" -
http://www.prcdata.dk/produkt/viewsonic-vx1940w/74769704/

ViewSonic her i 22"
http://www.prcdata.dk/produkt/viewsonic-vx2240w/74769711/
Avatar billede haverslev Novice
11. maj 2009 - 18:51 #3
Af dem du har fundet frem til, så ville vælge en af de 2 øveste Philips modeller.
pga.
Skærmopløsning 1680 x 1050
Synsynvinkel på ~160 gr. - både fra siden/oven, burde dog være på 170
Mhz på 75 ved max opløsning.
Ang. kontrast, så opgiver de forskellige fabrikater det forskelligt, så en kan en producent skrive f.eks 1000:1 og en anden 4000:1 (dynamisk) - det er faktisk det samme.
Avatar billede haverslev Novice
17. maj 2009 - 18:29 #4
OK?
Du lukker spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for mit svar, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.  :-)
Avatar billede Deathray Nybegynder
17. maj 2009 - 18:53 #5
Det endte med jeg købte mig en CRT :P Men tak for hjælpen alligevel :)